Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Fotowoltaiczny garaż ze stacją ładowania pojazdów

Fotowoltaiczny garaż ze stacją ładowania pojazdów

15 września tego roku holenderska firma Insurer a.s.r. otworzyła w swoim firmowym garażu największą na świecie infrastrukturę do dwukierunkowego ładowania! To duży krok w kierunku elektryfikacji floty.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Firmowy parking przygotowany na elektryfikację floty pojazdów

Holenderska Frima Insurer a.s.r. postanowiła już teraz przygotować się na elektryfikację floty wśród swoich pracowników. Jak? Tworząc ogromną instalację fotowoltaiczną na garażu o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych. Instalacja składa się z ponad 2000 paneli słonecznych. Ponadto garaż wyposażony jest w 250 inteligentnych dwukierunkowych stacji ładowania.

To największa na  świecie infrastruktura dwukierunkowego ładowania.

WQZLkET kWHe76w9u2bLpUZrqvD3JxM9 OZGCgpYNV

Fot: największa dwukierunkowa stacja ładowania/źródło: brightvibes.com

Jak działa ten innowacyjny parking?

W firmowym garażu pojazdy elektryczne ładowane są energią w pełni pochodzącą ze słońca. Dzięki  technologii dwukierunkowego ładowania mogą zarówno zasilać baterię, jak i oddawać ją z powrotem do sieci, gdy zachodzi taka potrzeba.

W słoneczny dzień całość dachu wraz z panelami w sąsiednim biurze zapewnia znaczną część potrzeb energetycznych budynku. Jednak kiedy słońce nie świeci lub w przypadku nagłego obciążenia zasilanie może zostać wsparte przez energię zgromadzoną w akumulatorach elektryków.

Fot: największa dwukierunkowa stacja ładowania/źródło: brightvibes.com

Według Sharon Dijksmy, burmistrza Utrechtu, taka technologia jest przyszłością dla holenderskich dostaw energii.

– Zimą jest już ciemno w porze obiadowej, więc energia słoneczna jest tracona. Aby rozwiązać ten problem potrzebne jest tymczasowe magazynowanie energii. Jest to możliwe w przypadku domowych baterii, ale dzięki dwukierunkowemu samochodowi zabijasz dwie pieczenie na jednym ogniu: masz zrównoważoną mobilność i baterię w jednym urządzeniu –powiedział burmistrz podczas otwierania garażu.

Podobne inicjatywy

Firma We Drive Solar podobnie jak Insurer a.s.r. zaczęła kilka lat temu eksperymentować z dwukierunkowymi stacjami ładowania.

Dzięki próbom podjętym przez firmę w mieście są już setki dwukierunkowych punktów ładowania. Robin Berg, dyrektor We Drive Solar, jest bardzo zadowolony z tego rozwoju:

– To pokazuje, co Holandia może zrobić dobrze: przygotować się na przyszłość.

źródło, Fot: brightvibes.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.