Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Elektryczne promy do transportu publicznego

Elektryczne promy do transportu publicznego

Firmy Fassmer Shipyard i Torqeedo ogłosiły koncepcję całkowicie elektrycznego promu. Statek nazwany Fassmer CIT-E może pomieścić do 100 pasażerów i ma być przeznaczony dla transportu publicznego. Celem projektu jest zminimalizowanie zatłoczenia w lądowym transporcie, a dodatkowo redukcja emisji gazów cieplarnianych.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Jak prezentować będą się promy przyszłości?

Producenci uwzględnią w swojej ofercie szereg praktycznych rozwiązań dla pasażerów. Elektryczne promy mają mieć elastyczną liczbę miejsc siedzących i stojących, specjalnie wyznaczone miejsca na wózki inwalidzkie oraz rowery i wózki dziecięce.

Statki będą wyposażone w system oświetlenia LED, a ponadto w klimatyzację, toalety, kioski i automaty z przekąskami.

 – Kiedy Fassmer i Torqeedo zaczęli omawiać koncepcję promu CIT-E, chcieliśmy poruszyć kilka tematów stojących przed centrami miejskimi – skomentował Matthias Schubert, dyrektor ds. sprzedaży komercyjnej w Torqeedo – Do 2050 roku globalna populacja osiągnie 10 miliardów, z czego 75% ludzi będzie mieszkać w miastach. W obliczu tej szybkiej zmiany liczby ludności i wynikającego z niej korka w transporcie lądowym, urbaniści poszukują dróg wodnych, aby złagodzić zatłoczenie na ulicach miast. Wiele miast tworzy intermodalne sieci transportu publicznego, integrujące przyjazne dla klimatu taksówki wodne, promy i inne statki pasażerskie. Jesteśmy dumni, że dzięki naszemu zintegrowanemu elektrycznemu układowi napędowemu możemy w niewielkim stopniu przyczynić się do uniknięcia emisji – dodaje.

Dane techniczne elektrycznych promów

Promy wyposażone będą w układ napędowy Deep Blue od firmy Torqeedo składający się z podwójnych silników strumieniowych o mocy ciągłej 100 kW i mocy szczytowej 130 kW.

Napędzane są bateriami litowo-jonowymi o pojemności od 80 kWh do 1 MWh. W zależności od całkowitej pojemności akumulatora statku, prom CIT-E może działać do 14 godzin dziennie, zanim zostanie naładowany w nocy. Zmniejsza to koszty infrastruktury i baterii akumulatorów.

Układy napędowe mają funkcję obrotu o 360°, aby umożliwić ciasne manewry na miejskich drogach wodnych.

ukulztStwakbflETwP1nyD9UqaPpOcSrRt7 5YGj rzn3eJd3rSjoBRsphii836CaVTi6nAckLFGqOQfK2ng4braTORJAh6F9 k6oksmyEypQQFJwXNN Uk3zoAedJlYO7mC0h2=s0

Fot: Układ napędowy Deep Blue/ źródło: torqeedo.com

Promy mogą osiągnąć prędkość do 25 km/h.

G1juAwbEUhlIAoPIoQQzFntmTRGAwUFrpIbWA1MOGudVW6zI1J6wi2u2oWmFFjOJUUGn49OmdM3NleI4k7iwss5DfSLTP0oCoQYWnR

Fot: elektryczne promy/ źródło: torqeedo.com

Elektryczne promy z misją redukcji emisji gazów cieplarnianych

Celem firmy Fassmer jest ograniczenie wpływu sektora żeglugi na globalne ocieplenie.

– Dziesięcioletnie morskie silniki wysokoprężne napędzają większość flot komercyjnych w europejskich miastach – powiedział Wolfgang Moewes, kierownik sprzedaży łodzi i żurawików w firmie FassmerEmisje CO2 nie są zgodne z międzynarodowymi celami ograniczenia globalnego ocieplenia, a zdrowie ludzkie jest również zagrożone. Jakość powietrza w naszych miastach cierpi z powodu emisji, szczególnie z powodu częstych doków promów. Nasz projekt CIT-E Ferry z napędem elektrycznym zapewnia miejską mobilność przyszłości bez zanieczyszczenia powietrza i hałasu.

źródło: torqeedo.com, electrive.com,

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.