Elektromobilność Elektryczne promy do transportu publicznego 14 października 2021 Elektromobilność Elektryczne promy do transportu publicznego 14 października 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Kraków otrzyma 130 mln złotych na autobusy elektryczne Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przekaże ponad 130 mln złotych na zakup autobusów elektrycznych i wodorowych w Krakowie. Inwestycja odbędzie się jako dofinansowanie w ramach realizacji projektu „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Elektromobilność Rowery transportowe zastąpią samochody? Poznań bierze udział w europejskim eksperymencie Poznań realizuje koncepcję 15-minutowego miasta, wykorzystując jazdę na rowerze. Projekt ten zakłada, że mieszkańcy będą mieli dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych miejsc, takich jak szkoły, praca, supermarket czy park w nie dłużej niż 15 minut. Aby ułatwić wdrożenie tej koncepcji, miasto inwestuje w tzw. rowery cargo. Firmy Fassmer Shipyard i Torqeedo ogłosiły koncepcję całkowicie elektrycznego promu. Statek nazwany Fassmer CIT-E może pomieścić do 100 pasażerów i ma być przeznaczony dla transportu publicznego. Celem projektu jest zminimalizowanie zatłoczenia w lądowym transporcie, a dodatkowo redukcja emisji gazów cieplarnianych. Reklama Jak prezentować będą się promy przyszłości? Producenci uwzględnią w swojej ofercie szereg praktycznych rozwiązań dla pasażerów. Elektryczne promy mają mieć elastyczną liczbę miejsc siedzących i stojących, specjalnie wyznaczone miejsca na wózki inwalidzkie oraz rowery i wózki dziecięce. Statki będą wyposażone w system oświetlenia LED, a ponadto w klimatyzację, toalety, kioski i automaty z przekąskami. – Kiedy Fassmer i Torqeedo zaczęli omawiać koncepcję promu CIT-E, chcieliśmy poruszyć kilka tematów stojących przed centrami miejskimi – skomentował Matthias Schubert, dyrektor ds. sprzedaży komercyjnej w Torqeedo – Do 2050 roku globalna populacja osiągnie 10 miliardów, z czego 75% ludzi będzie mieszkać w miastach. W obliczu tej szybkiej zmiany liczby ludności i wynikającego z niej korka w transporcie lądowym, urbaniści poszukują dróg wodnych, aby złagodzić zatłoczenie na ulicach miast. Wiele miast tworzy intermodalne sieci transportu publicznego, integrujące przyjazne dla klimatu taksówki wodne, promy i inne statki pasażerskie. Jesteśmy dumni, że dzięki naszemu zintegrowanemu elektrycznemu układowi napędowemu możemy w niewielkim stopniu przyczynić się do uniknięcia emisji – dodaje. Autonomiczne tiry napędzane wodorem – Trailer Drone! Dane techniczne elektrycznych promów Promy wyposażone będą w układ napędowy Deep Blue od firmy Torqeedo składający się z podwójnych silników strumieniowych o mocy ciągłej 100 kW i mocy szczytowej 130 kW. Napędzane są bateriami litowo-jonowymi o pojemności od 80 kWh do 1 MWh. W zależności od całkowitej pojemności akumulatora statku, prom CIT-E może działać do 14 godzin dziennie, zanim zostanie naładowany w nocy. Zmniejsza to koszty infrastruktury i baterii akumulatorów. Układy napędowe mają funkcję obrotu o 360°, aby umożliwić ciasne manewry na miejskich drogach wodnych. Fot: Układ napędowy Deep Blue/ źródło: torqeedo.com Promy mogą osiągnąć prędkość do 25 km/h. Fot: elektryczne promy/ źródło: torqeedo.com Elektryczne promy z misją redukcji emisji gazów cieplarnianych Celem firmy Fassmer jest ograniczenie wpływu sektora żeglugi na globalne ocieplenie. – Dziesięcioletnie morskie silniki wysokoprężne napędzają większość flot komercyjnych w europejskich miastach – powiedział Wolfgang Moewes, kierownik sprzedaży łodzi i żurawików w firmie Fassmer – Emisje CO2 nie są zgodne z międzynarodowymi celami ograniczenia globalnego ocieplenia, a zdrowie ludzkie jest również zagrożone. Jakość powietrza w naszych miastach cierpi z powodu emisji, szczególnie z powodu częstych doków promów. Nasz projekt CIT-E Ferry z napędem elektrycznym zapewnia miejską mobilność przyszłości bez zanieczyszczenia powietrza i hałasu. źródło: torqeedo.com, electrive.com, Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.