Elektromobilność Dwukierunkowe ładowarki – niezbędnik domów przyszłości 17 sierpnia 2021 Elektromobilność Dwukierunkowe ładowarki – niezbędnik domów przyszłości 17 sierpnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Dwukierunkowe ładowarki to nie bez powodu coraz częściej używane pojęcie w świecie e-mobility. Nie tylko są następnym krokiem w stronę bardziej ekologicznego trybu życia, ale i pozwalają zaoszczędzić sporą sumę pieniędzy wydawanych na elektryczność. Co konkretnie kryje się za określeniem dwukierunkowego ładowania i jakie ma zastosowanie w codziennym życiu? Reklama Spis treści Jak działają ładowarki dwukierunkowe?Jakie korzyści płyną z posiadania dwukierunkowej ładowarki?Jak zarabiać na ładowarce dwukierunkowej ?Dwukierunkowe ładowanie w polskich realiachKiedy taka technologia będzie ogólnodostępna? Jak działają ładowarki dwukierunkowe? Podczas standardowego ładowania samochodu elektrycznego prąd zmienny, który jest pobierany z sieci, przekształca się w prąd stały, który służy do napędzania pojazdu. Proces ten zachodzi dzięki konwerterowi znajdującemu się w samochodzie. Wyjątkiem jest ładowanie pojazdu ze specjalnej stacji, która sama w sobie jest wielkim prostownikiem, w takim przypadku do baterii przesyłany jest już bezpośrednio prąd stały. Dwukierunkowe ładowarki dają nam również możliwość na odwrócenie tego procesu. Kiedy chcemy ponownie wykorzystać w sieci energię elektryczną zgromadzoną w akumulatorze auta, prąd stały zostaje zamieniony ponownie na prąd zmienny. Pobraną energię elektryczną możemy wówczas wykorzystać w domu. Krótko mówiąc, dwukierunkowe ładowanie umożliwia przepływ energii elektrycznej do i z samochodu. Na ten moment nie ma jeszcze zbyt wielu ofert dwukierunkowych ładowarek elektrycznych. Widoczny jest jednak ogromny potencjał dla rozwoju tej branży, ponieważ większość elektryków jest wyposażonych w konwerter do zamiany prądu. fot. Schemat dwukierunkowego ładowania pojazdu/ wallbox.pl Polacy chcą niezależności energetycznej Jakie korzyści płyną z posiadania dwukierunkowej ładowarki? Dzięki dwukierunkowej ładowarce możemy lepiej zaplanować i rozliczyć wykorzystanie energii elektrycznej z naszej domowej sieci. Jednym z przykładów jej zastosowania jest ładowanie samochodu w nocy, kiedy jest dużo mniejsze zapotrzebowanie na energię elektryczną, a następnie wykorzystanie tej energii do zasilania domu w ciągu dnia. Akumulator służy nam w tym przypadku jako magazyn energii kupionej po niższej cenie. Podobnie jest w przypadku kiedy ładujemy pojazd energią wytworzoną z odnawialnych źródeł energii. Panele słoneczne produkują energię w ciągu dnia, a turbiny wiatrowe gdy jest wietrznie. Dzięki dwukierunkowym ładowarkom możemy lepiej wykorzystać potencjał OZE z korzyścią dla naszego portfela i planety. Jak zarabiać na ładowarce dwukierunkowej ? Dwukierunkowe ładowarki dają nam również możliwość zarobku generowanego poprzez sprzedaż nadmiaru energii. Wszelka energia zebrana i przechowywana w akumulatorze pojazdu elektrycznego może zostać sprzedana z powrotem do sieci. Źródło pochodzenia sprzedawanej energii nie jest brane pod uwagę, może pochodzić zarówno z własnego źródła energii (np. panele słoneczne lub domowa sieć elektryczna), jak i z zewnętrznej stacji ładowania. Jest to szczególnie opłacalne w krajach, w których firmy oferują różne ceny energii zależnie od pory dnia. Korzystne w takim przypadku jest ładowanie pojazdu po niższych cenach i następnie sprzedawanie jej podczas kosztownych godzin szczytu. Gdzie nasze oszczędności i co z ekologią? Jak zmiany w prawie energetycznym wpłyną na rozwój fotowoltaiki? Dwukierunkowe ładowanie w polskich realiach Dwukierunkowe ładowanie i wykorzystanie samochodów elektrycznych jako magazynów energii może stać się alternatywą w odpowiedzi na nowelizację prawa energetycznego odnośnie fotowoltaiki w 2022 roku. Dwukierunkowe ładowarki mogą doprowadzić nas do osiągnięcia niezależności energetycznej od zewnętrznych dostawców. Właściciele gospodarstw wyposażonych w panele fotowoltaiczne będą mogli magazynować nadwyżki energii w akumulatorze pojazdu elektrycznego. Ich dom może przeobrazić się we własną mikroelektrownię. Kiedy taka technologia będzie ogólnodostępna? Powstały już specjalne projekty, w których firma z branży fotowoltaicznej SunPower oraz Wallbox produkująca stacje ładowania wspólnie oferują rozwiązania pakietowe. Pierwsi klienci w Kalifornii, wyposażeni będą w przydomową stację ładowania i napędzające ją panele fotowoltaiczne już jesienią tego roku. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ. Źródło: wallbox.pl, efl.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.