Elektromobilność Solaris podpisuje Europejską Deklarację na rzecz „czystych” emisyjnie autobusów 18 lipca 2017 Elektromobilność Solaris podpisuje Europejską Deklarację na rzecz „czystych” emisyjnie autobusów 18 lipca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Przedstawiciele Zarządu Solaris Bus & Coach S.A. podpisali Europejską Deklarację na rzecz wdrożenia „czystych autobusów”. Dokument sygnowany między innymi przez Komisję Europejską i największych producentów w branży, jest wyrażeniem poparcia dla masowego wdrażania autobusów całkowicie bezemisyjnych i z napędami alternatywnymi. Reklama Europejska Deklaracja – jak podkreślają autorzy dokumentu – jest inicjatywą opartą na trzech filarach. Są nimi: zobowiązanie miast i producentów do wspólnej misji przyspieszenia procesu redukcji emisji spalin, stworzenie platformy wymiany informacji między władzami miast, przewoźnikami i organizacjami finansowymi, a także powołanie do życia grupy ekspertów, którzy służyć będą profesjonalnymi ekspertyzami z zakresu technologii, ekonomii i logistyki. W uzasadnieniu powstania wspomnianej Deklaracji Komisja Europejska podkreśla, iż transport bezemisyjny jest najbardziej skuteczną formą mobilności publicznej w regionach i miastach. Mobilność niskoemisyjna przynosi znaczne korzyści mieszkańcom, a jednocześnie zwiększa innowacyjność i konkurencyjność branży. W Europie proces ten już się rozpoczął, o czym świadczą ostatnie działania władz największych europejskich metropolii. Przykładowo Ateny, Paryż i Madryt planują wyeliminowanie konwencjonalnego napędu spalinowego z komunikacji publicznej do 2025 roku. Inne miasta i regiony także ogłosiły plany powstrzymania zakupu konwencjonalnie napędzanych autobusów. Wśród nich znajdziemy Kopenhagę (od 2014 r.), Londyn ( 2018 r.), Berlin (2020 r.) oraz Oslo (2020 r.). Warszawa natomiast zadeklarowała niedawno wprowadzenie kolejnych 130 pojazdów (30 autobusów elektrycznych już zakupiła) z napędem elektrycznym do roku 2020. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.