Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Mój Prąd 6.0: jak wypełnić i złożyć wniosek? [WZÓR WNIOSKU]

Mój Prąd 6.0: jak wypełnić i złożyć wniosek? [WZÓR WNIOSKU]

Od poniedziałku można składać wnioski o przyznanie dofinansowania w ramach programu Mój Prąd, wspierającego rozwój fotowoltaiki. Sprawdź, co musisz przygotować i jak wypełnić wniosek o dotację.

Reklama

Rozpoczyna się szósty nabór wniosków

Długo wyczekiwany nabór wniosków w ramach szóstej edycji programu Mój Prąd, rozpocznie się już w ten poniedziałek, 2 września br. i będzie trwał do końca grudnia 2024 roku lub do wyczerpania alokacji. 

W ramach programu można ubiegać się o dofinansowanie między innymi do takich urządzeń, jak: instalacje fotowoltaiczne, magazyn ciepła i energii, wiaty i carporty zawierające ogniwa PV oraz dachówki fotowoltaiczne. 

Zmiana zasad programu

Pamiętaj, że niezbędnym warunkiem przystąpienia do programu, a zatem pozyskania dofinansowania, jest rozliczanie się w systemie net-billing. Przed rozpoczęciem wypełniania wniosku zapoznaj się także z zasadami aktualnej edycji programu, które różnią się od poprzednich naborów. Niezbędną wiedzę zgromadziliśmy w formie pigułki, w artykule poniżej:

Wzór wniosku

Wzór wniosku o dofinansowanie w ramach Mój Prąd 6.0 został udostępniony na oficjalnej stronie internetowej programu (tutaj). Składa się z 16 stron. Warto zapoznać się wcześniej z ich treścią, aby wiedzieć, jakie informacje należy przygotować, by móc poprawnie go wypełnić.

Ważne! Wnioski, do których nie zostanie załączone zaświadczenie o przyłączeniu mikroinstalacji PV do sieci OSD oraz nie zostanie wpisany adres e-mail, zostaną odrzucone z procedowania. 

Jakich informacji potrzebujesz do złożenia wniosku?

W pierwszym pytaniu należy udzielić informacji dotyczących rodzaju wniosku o dofinansowanie. Odpowiedz sobie na następujące pytania: 

  • czy korzystałeś/aś wcześniej z dofinansowania mikroinstalacji fotowoltaicznej? 
  • kiedy zgłosiłeś/aś ją do przyłączenia do sieci – czy było to przed 31 lipca bieżącego roku, czy już po?
  • w jakim systemie się rozliczasz (net-metering czy net-billing)?

W przypadku, gdy otrzymałeś/aś wsparcie w ramach czwartego, piątego lub szóstego naboru i wnioskujesz o jego rozszerzenie o urządzenie dodatkowe, przygotuj numer rozpatrzonego dokumentu.

W dalszej kolejności zostaniesz poproszony/a o uzupełnienie danych wnioskodawcy. W tym przypadku niezbędne będą takie informacje, jak:

  • imię i nazwisko;
  • PESEL (lub nr paszportu i data jego ważności);
  • adres zamieszkania;
  • numer telefonu oraz adres mailowy;
  • numer konta bankowego, na które ma być przekazane dofinansowanie.

Jeżeli decydujesz się na złożenie wniosku przez pełnomocnika, należy dołączyć do niego odpowiedni załącznik, uzupełniony o dane tej osoby (imię i nazwisko, PESEL, telefon kontaktowy oraz adres e-mail). Bądź również gotowy na to, że zostaniesz poproszony o podanie imion i nazwisk wszystkich współwłaścicieli instalacji fotowoltaicznej – to w przypadku, gdy nie posiadasz jej na własność.

Informacje o urządzeniu

W kolejnej części wniosku należy wskazać informacje dotyczące instalacji fotowoltaicznej: 

  • lokalizację;
  • koszt całkowity/kwalifikowany;
  • moc;
  • datę przejścia z systemu opustów na net-billing;
  • datę zarejestrowania wniosku u Operatora Sieci Dystrybucyjnej o przyłączenie mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej;
  • datę przyłączenia mikroinstalacji fotowoltaicznej widniejącą na zaświadczeniu OSD;
  • międzynarodowy nr PPE (Punktu Poboru Energii) widniejący na zaświadczeniu OSD (Operatora Sieci Dystrybucyjnej) rozpoczynający się od cyfr 590;
  • krajowy nr PPE z zaświadczenia OSD. 

Urządzenia dodatkowe

Czy w ramach wniosku o dotację z programu Mój Prąd 6.0 zamierzasz ubiegać się także o wsparcie finansowe na zakup magazynu ciepła lub energii? Jeżeli zdecydowałeś/aś się na wybór któregoś z tych urządzeń, będziesz poproszony/a o wskazanie informacji na jego temat. Zwłaszcza o:

  • koszt całkowity/kwalifikowany;
  • pojemność;
  • rodzaj urządzenia;
  • datę instalacji;
  • moc magazynu (w przypadku magazynu energii);
  • moc pompy do c.w.u. (w przypadku magazynu ciepła).

Pamiętaj, cena za 1 kWh nie może przekroczyć 6 tysięcy złotych!

Załączniki

Poza wskazanymi wyżej informacjami zostaniesz poproszony/a o podpisanie oświadczeń – między innymi zobowiązania do eksploatowania instalacji PV co najmniej przez kolejne pięć lat od dnia wypłaty dofinansowania, we wskazanej we wniosku lokalizacji.

Poza tym do wniosku należy dołączyć niezbędne załączniki. Między innymi: kopię faktury lub paragonu imiennego za zakup i/lub montaż mikroinstalacji PV/magazynu ciepła lub energii, potwierdzenie danych płatności za urządzenia, dokument potwierdzający rachunek bankowy, czy też zaświadczenie OSD potwierdzające przyłączenie mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci, wydane lub podpisane przez OSD. 

Jak złożyć wniosek o dotację w ramach programu Mój Prąd 6.0?

Wypełnione wnioski wraz z załącznikami należy składać w wersji elektronicznej przez Generator Wniosków o Dofinansowanie. Uwaga, NFOŚiGW ostrzega w regulaminie naboru, że dokumenty, które zostaną przesłane w formie papierowej, będą odrzucone i odesłane do wnioskodawcy. 

Korespondencja w sprawie oceny wniosków również będzie prowadzona wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem poczty e-mail lub dedykowanego systemu informatycznego udostępnionego przez NFOŚiGW.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami zawartymi na stronie mojprad.gov.pl. Znajdują się na niej także załączniki do pobrania i uzupełnienia. 

Źródło: mojprad.gov.pl

Fot.: mojprad.gov.pl, bing image creator

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.