Elektromobilność Rowery transportowe zastąpią samochody? Poznań bierze udział w europejskim eksperymencie 02 grudnia 2024 Elektromobilność Rowery transportowe zastąpią samochody? Poznań bierze udział w europejskim eksperymencie 02 grudnia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Kraków otrzyma 130 mln złotych na autobusy elektryczne Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przekaże ponad 130 mln złotych na zakup autobusów elektrycznych i wodorowych w Krakowie. Inwestycja odbędzie się jako dofinansowanie w ramach realizacji projektu „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych – nowe przepisy od 2025 roku Elektromobilność w Polsce stale się rozwija. Stacje ładowania pojawiają się na parkingach pracowniczych, przed centrami handlowymi oraz przy drogach ekspresowych. Jednak nadal jedną z bardziej opłacalnych opcji jest montaż własnej ładowarki w garażu lub parkingu podziemnym. Jakie wymagania musi spełniać taka instalacja? Poznań realizuje koncepcję 15-minutowego miasta, wykorzystując jazdę na rowerze. Projekt ten zakłada, że mieszkańcy będą mieli dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych miejsc, takich jak szkoły, praca, supermarket czy park w nie dłużej niż 15 minut. Aby ułatwić wdrożenie tej koncepcji, miasto inwestuje w tzw. rowery cargo. Reklama Bezemisyjny transport Project Specific, realizowany w Instytucie Antropologii i Etnologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ma na celu zbadanie tego, jak rozwinięta infrastruktura rowerowa może wpłynąć na skrócenie czasu dojazdu w dzielnicach podmiejskich i o niskiej gęstości zaludnienia. Aby ułatwić mieszkańcom przemieszczanie, samorząd we współpracy z przedsiębiorcami zakupił tzw. rowery cargo. – W Poznaniu w ramach projektu skoncentrujemy się na rowerach cargo, które dają możliwość przewożenia osób lub większych ładunków. Projekt zbada potencjał używania tego typu jednośladów w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach zlokalizowanych w Poznaniu i powiecie poznańskim – informują organizatorzy. – Badacze i badaczki we współpracy z urzędem miasta i poznańskim producentem rowerów cargo, firmą Hazay sprawdzą, na ile ten środek transportu może być przydatny w różnych branżach i jakie wsparcie instytucjonalne i infrastrukturalne jest potrzebne do jego skutecznego wdrożenia. W ramach planowanego eksperymentu przejściowego poznańscy przedsiębiorcy będą mogli wypróbować rowery cargo u siebie w firmach. Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Rowery cargo Według Londyńskiego University of Westminster, już połowa wszystkich realizowanych w Europie dostaw odbywa się przy użyciu rowerów cargo. Pojazdy te umożliwiają nie tylko bezemisyjne przemieszczanie się, ale także transportowanie niewielkich ładunków, dzięki specjalnie do tego stworzonej przyczepie. Z rozwiązania takiego korzysta Kraków, Warszawa, Poznań i Wrocław. Rowerami rozwożone są głównie przesyłki kurierskie, które w ten sposób trafiają do paczkomatów nawet w centrum miasta, gdzie ruch samochodowy jest ograniczony. Rowery transportowe mogą być używane również do przewożenia… ludzi. Z takiego rozwiązania najczęściej korzystają rodzice, odwożący dzieci do szkoły. Naprzeciw potrzebom mieszkańców wychodzi również Gdańsk, który od kilku lat testuje tego typu rozwiązania oraz rozbudowuje ścieżki rowerowe i infrastrukturę dla rowerzystów. W mieście można również za darmo wypożyczyć na 7 dni wspomagany elektrycznie rower cargo, co ma zachęcić turystów i mieszkańców do ekologicznego przemieszczanie się po mieście. Zobacz też: Stacja ładowania samochodów elektrycznych – nowe przepisy od 2025 roku Źródła: portalsamorzadowy.pl Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.