Elektromobilność UPS przetestuje elektryczne samochody dostawcze marki Daimler 02 października 2017 Elektromobilność UPS przetestuje elektryczne samochody dostawcze marki Daimler 02 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Motoryzacja coraz szybciej zmienia swoje oblicze; wpływa na to m.in. coraz częstsze wykorzystywanie rozwiązań ekologicznych, takich jak elektryfikacja kolejnych modeli samochodów. Wszystkie te zmiany pośrednio wpływają także na branżę transportową, która musi być gotowa na nowe rozwiązania. Spółka Daimler AG, do której należy między innymi Mercedes, poinformowała, że firma przewozowa UPS przetestuje elektryczne samochody dostawcze eCanter. Reklama Na początek przedsiębiorstwo United Parcel Service będzie mogło skorzystać z trzech samochodów elektrycznych, dostarczonych przez Daimlera. Prócz UPS, osiem innych egzemplarzy tego modelu trafi do organizacji non-profit, które także mają za zadanie zdać relację z użytkowania nowego, elektrycznego pojazdu. Dzięki zastosowanej baterii eCanter będzie w stanie pokonać do 100 km na jednym ładowaniu. Wedle słów Marca Llistossella, szefa Daimler Trucks Asia, przedsiębiorstwo już niebawem zaprezentuje w Tokio prawdziwą, elektryczną ciężarówkę, która może w znacznym stopniu przyczynić się do wielkich zmian. Co ciekawe, w październiku br. swoją elektryczną ciężarówkę zaprezentuje również Tesla – nie da się więc ukryć, że jeszcze tej jesieni branżę transportową czekają spore emocje. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.