Wiadomości OZE Autobusy Mercedesa z ogniwami PV będą jeździć po Warszawie 02 października 2017 Wiadomości OZE Autobusy Mercedesa z ogniwami PV będą jeździć po Warszawie 02 października 2017 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Polskie miasta czynią intensywne starania, aby komunikacja miejska była nie tylko jak najlepszej jakości, ale także cechowała się innowacyjnością. Działania, jakie w tym celu podejmują Kraków, Wrocław czy Warszawa należy chwalić, bowiem są one dokonywane także z myślą o tych mieszkańcach, którzy wciąż nie są do końca przekonani, czy zostawienie samochodu w garażu jest dobrym pomysłem. Reklama Kolejną innowacyjną inwestycją stolicy jest zakup 80 autobusów wyposażonych w panele fotowoltaiczne na dachach; pojazdy te zostaną dostarczone jeszcze do końca bieżącego roku. Będą to autobusy marki Mercedes-Benz, model Conecto, które zostały wybrane pomimo korzystniejszej cenowo oferty złożonej przez przedsiębiorstwo MAN. Powyższa decyzja wynikła z faktu, że Mercedes wyposaży swoje pojazdy w panele fotowoltaiczne oraz system odzyskiwania energii podczas hamowania. Spośród autobusów, które zostaną dostarczone, 35 będzie 12-metrowymi autokarami, a pozostałe 45 stanowić będą pojazdy przegubowe. Silniki jednych i drugich będą spełniać normy Euro 6, by emitować jak najmniej zanieczyszczeń. Koszt obu kontraktów opiewa na 138,6 milionów złotych, a same autobusy mają trafić do Warszawy przed końcem 2018 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.