Elektromobilność Elektryczne taksówki zyskują coraz większą popularność 04 października 2017 Elektromobilność Elektryczne taksówki zyskują coraz większą popularność 04 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Taksówkarze każdego dnia pokonują za kierownicą wiele kilometrów, przywożąc swoich pasażerów do miejsc docelowych. Ich zarobki często bywają zależne od cen benzyny czy oleju napędowego, które co jakiś czas rosną, a następnie nieco spadają. Nie dziwi więc fakt, że zainteresowanie elektrycznymi pojazdami wśród taksówkarzy wzrasta z roku na rok. Wymiana tradycyjnego samochodu na elektryczny nie tylko przyniosłaby oszczędności wynikające z tańszej eksploatacji, ale również byłaby bardzo korzystna dla natury. Reklama Florencja uważana jest za jedno z najbardziej nowoczesnych miast położonych we Włoszech, które sukcesywnie dąży do wdrażania innowacyjnych rozwiązań. W 2016 roku tamtejsi taksówkarze złożyli siedemdziesiąt wniosków o przyznanie licencji, wykazując, że posiadają samochód elektryczny, który posłuży im w prowadzeniu działalności. Najpopularniejszym wyborem był Nissan Leaf, którego posiada sześćdziesięciu taksówkarzy. Z taką ilością elektrycznych taksówek Florencja dogania Madryt, gdzie kursuje ponad sto takich pojazdów, a także Amsterdam i Budapeszt. W tych miastach także dominuje Nissan Leaf, lecz popularnością cieszy się również model e-NV200. Rynek elektrycznych taksówek bardzo mocno się rozwija. Sam Nissan sprzedał firmom taksówkarskim ponad tysiąc takich pojazdów, z czego najwięcej chętnych przedsiębiorstw zgłosiło się z Holandii, Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.