Wiadomości OZE Samoloty elektryczne będą latać po niebie jeszcze przed 2025 rokiem? 12 października 2017 Wiadomości OZE Samoloty elektryczne będą latać po niebie jeszcze przed 2025 rokiem? 12 października 2017 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Transformacja branży motoryzacyjnej dzieje się błyskawicznie – samochody, które do pewnego czasu były przede wszystkim spalinowe, ustępują miejsca tym wykorzystującym bardziej ekologiczne rozwiązania. Coraz więcej producentów chce mieć w swojej ofercie pojazdy elektryczne, bowiem tego obecnie oczekują konsumenci. Jak mówi Dag Falk-Petersen, prezes norweskiej spółki akcyjnej Avinor, tego typu zmiany czekają nie tylko motoryzację. Reklama Powyższa spółka zarządza 46. portami lotniczymi znajdującymi się na terenie Norwegii; dzięki jej działalności zatrudnienie otrzymało blisko 2,5 tysiąca osób. Na jednym ze spotkań dotyczących elektromobilności, które odbyło się w Lillestrøm na początku września br., Falk-Petersen zabrał głos w sprawie przyszłości lotnictwa. Elektryfikacja będzie kolejną wielką rzeczą w lotnictwie. Stwierdzamy, że zarówno Airbus, Boeing oraz pozostali przewoźnicy potrzebują Norwegii, jeśli chcą przetestować jej autorskie rozwiązania. Chcemy być katalizatorem, aby móc to zrobić. Potrzebne technologie już istnieją – nie jest zatem utopią stwierdzenie, że pierwszy komercyjny samolot elektryczny może wnieść się w powietrze przed 2025 rokiem – dodał prezes spółki Avinor. Wśród głównych zalet elektrycznych samolotów można wymienić niższe koszty lotów, co z dużą dozą prawdopodobieństwa wpłynie na obniżkę cen biletów lotniczych. Oprócz tego istotną różnicą względem spalinowych samolotów jest niższy hałas, a także możliwość stosowania krótszych pasów startowych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.