Franek, samolot solarny od AGH, odbył swój pierwszy lot testowy i wylądował w krzakach

Studenckie koło naukowe AGH Solar Plane działające przy wydziale Energetyki i Paliw na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zaprojektowało samolot solarny. Jest to pierwszy tego typu studencki projekt w Polsce. Konstrukcja samolotu zasilana jest wyłącznie energią słoneczną zmagazynowaną w bateriach litowo-jonowych, co umożliwia lot nie tylko podczas słonecznego dnia, ale także nocą lub przy wysokim zachmurzeniu.

Samoloty elektryczne będą latać po niebie jeszcze przed 2025 rokiem?

Elektryfikacja będzie kolejną wielką rzeczą w lotnictwie. Stwierdzamy, że zarówno Airbus, Boeing oraz pozostali przewoźnicy potrzebują Norwegii, jeśli chcą przetestować jej autorskie rozwiązania. Chcemy być katalizatorem, aby móc to zrobić. Potrzebne technologie już istnieją – nie jest zatem utopią stwierdzenie, że pierwszy komercyjny samolot elektryczny może wnieść się w powietrze przed 2025 rokiem – dodał prezes spółki Avinor.