Elektromobilność Wiedeń znacząco rozbuduje infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych 17 października 2017 Elektromobilność Wiedeń znacząco rozbuduje infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych 17 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Według przeciwników samochodów elektrycznych, największą przeszkodą ku temu, by były one w stanie na stałe wyprzeć auta spalinowe, jest ich zasięg możliwy do pokonania na jednym ładowaniu. Nie można odmówić zasadności takim obawom, lecz w obliczu ciągle rozwijającej się infrastruktury ładującej powinny one stopniowo odchodzić do lamusa. Dla przykładu, w Austrii do 2020 roku zostanie wybudowanych dodatkowych tysiąc ładowarek dla samochodów elektrycznych. Reklama W tym kontekście często pojawiają się również zarzuty, że tego typu pojazdy nie są aż tak przyjazne środowisku jak się powszechnie uważa, bowiem produkcja energii elektrycznej najczęściej wiąże się z zanieczyszczeniem środowiska. Austriacy niwelują ten argument w najlepszy z możliwych sposób – każda z ich nowych stacji ładowania będzie zasilana tylko przy wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii. Wedle założeń, tego typu ładowarki będą mieć własną aplikację na urządzenia mobilne, która pozwoli sprawdzić dostępność danego punktu ładującego, a po zakończeniu ładowania poinformuje o tym właściciela pojazdu. Prace nad tą inwestycją rozpoczną się w połowie 2018 roku. Obecnie w stolicy Austrii funkcjonuje blisko pięćset stacji ładowania. W ciągu najbliższych dwóch lat ich ilość się potroi, co znacznie ułatwi życie posiadaczom samochodów elektrycznych oraz podjęcie decyzji o porzuceniu samochodu spalinowego wielu potencjalnym konsumentom. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.