Smog Afera “Dieselgate” w Korei 14 maja 2020 Smog Afera “Dieselgate” w Korei 14 maja 2020 Przeczytaj także Smog Strefa Czystego Transportu obowiązkowa dla czterech polskich miast? Jeszcze w tym roku ma pojawić się ustawa Kilka dni temu (1 lipca) Strefa Czystego Transportu rozpoczęła swoje funkcjonowanie w Warszawie. Czy podobne pojawią się również w innych polskich miastach? Niedługo mogą być do tego zobowiązane prawnie. Jak zapowiedział podczas ostatniej konferencji prasowej Hubert Różyk, rzecznik Ministerstwa Klimatu i Środowiska, do końca roku ma pojawić się ustawa, która nakaże wprowadzić SCT w kolejnych polskich miastach. Polska Nowa SCT w Krakowie. Wejdzie w życie dopiero za rok Wczoraj (środa 19 czerwca) krakowscy radni głosowali w sprawie wprowadzenia w stolicy Małopolski Strefy Czystego Transportu. SCT w Krakowie miało zacząć obowiązywać już za niecałe dwa tygodnie, jednak wczorajsza decyzja Rady Miasta przesunęła ten termin o rok – do 1 lipca 2025 roku. Jej wprowadzenie ma być poprzedzone konsultacjami społecznymi. W Korei Południowej w samochodach 3 marek wykazano niespełnianie wymogów spalinowych. Sprawy pod nazwą “Dieselgate” toczyły się w 2015 roku w Europie i USA. Kary sięgały wtedy ponad 0,95 mld dolarów, a teraz mogą wynieść w sumie niecałe 70 milionów. Reklama W 2015 roku na światło dzienne wyszły nieprawidłowości związane przede wszystkim z samochodami marki Volkswagen (około 11,5 mln egzemplarzy). Producenci mieli zaprogramować silniki diesla tak, aby spełniały normy spalinowe tylko w warunkach laboratoryjnych. Nieprawidłowości wskazano także w samochodach Audi. Obecnie sprawa zbliża się do zamknięcia. Teraz podobne nieprawidłowości wyszły na jaw w Korei Południowej. Przekroczenie norm wskazano w samochodach od Mercedes-Benz, Porsche i Nissana. Sprawę nagłośnił The Korea Herald. Rząd w Seulu nałożył na marki kary pieniężne oraz zgłosił popełnienie przestępstwa. Nieprawidłowości wykazano w 12 modelach Mercedesa, w Porsche Macana S Diesel oraz w Nissanie Qashqai. W latach 2012-18 samochody tej pierwszej marki emitowały 13 razy więcej tlenków azotu niż przewidywała ustalona norma (0,08 g/km w warunkach drogowych). U Porsche emisja była 10 razy większa, a u Nissanów 1,5 raza większa. Przekroczone normy wskazano w około 37 tysiącach egzemplarzy Mercedesa z klasy C, GLC i ML, w przypadku drugiego winnego, nadmiar emisji odnotowano w 934 Macanach. Qashqai’ów z przekroczonymi emisjami było 2293. Mercedes zapłaci 64 miliony dolarów, Porsche około 800 tysięcy, a Nissan 735 tysięcy. Źródło: spidersweb.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.