Smog Afera “Dieselgate” w Korei 14 maja 2020 Smog Afera “Dieselgate” w Korei 14 maja 2020 Przeczytaj także Smog W których miastach Polski najgorzej się oddycha? GIOŚ publikuje roczny raport oceny jakości powietrza za 2023 rok Główny Inspektorat Ochrony Środowiska opublikował zbiorczy raport krajowy oceny jakości powietrza za rok 2023. W których miastach w Polsce sytuacja przedstawia się najgorzej? Smog Państwa Unii Europejskiej przyjęły nowe normy jakości powietrza Państwa Unii Europejskiej przyjęły dzisiaj nowe normy jakości powietrza, które zaczną obowiązywać od 2030 roku. W głosowaniu wzięli udział przedstawiciele rządów państw unijnych, prawie jednogłośnie głosując za nowymi normami. Również polski rząd opowiedział się za przyjęciem nowych regulacji. Ich osiągnięcie ma zagwarantować Polakom znacznie czystsze powietrze. Nowe, bezpieczniejsze dla zdrowia normy zbliżają wymogi unijne do rekomendacji Światowej Organizacji Zdrowia. To dobry dzień dla Polski – komentuje Polski Alarm Smogowy. W Korei Południowej w samochodach 3 marek wykazano niespełnianie wymogów spalinowych. Sprawy pod nazwą “Dieselgate” toczyły się w 2015 roku w Europie i USA. Kary sięgały wtedy ponad 0,95 mld dolarów, a teraz mogą wynieść w sumie niecałe 70 milionów. Reklama W 2015 roku na światło dzienne wyszły nieprawidłowości związane przede wszystkim z samochodami marki Volkswagen (około 11,5 mln egzemplarzy). Producenci mieli zaprogramować silniki diesla tak, aby spełniały normy spalinowe tylko w warunkach laboratoryjnych. Nieprawidłowości wskazano także w samochodach Audi. Obecnie sprawa zbliża się do zamknięcia. Teraz podobne nieprawidłowości wyszły na jaw w Korei Południowej. Przekroczenie norm wskazano w samochodach od Mercedes-Benz, Porsche i Nissana. Sprawę nagłośnił The Korea Herald. Rząd w Seulu nałożył na marki kary pieniężne oraz zgłosił popełnienie przestępstwa. Nieprawidłowości wykazano w 12 modelach Mercedesa, w Porsche Macana S Diesel oraz w Nissanie Qashqai. W latach 2012-18 samochody tej pierwszej marki emitowały 13 razy więcej tlenków azotu niż przewidywała ustalona norma (0,08 g/km w warunkach drogowych). U Porsche emisja była 10 razy większa, a u Nissanów 1,5 raza większa. Przekroczone normy wskazano w około 37 tysiącach egzemplarzy Mercedesa z klasy C, GLC i ML, w przypadku drugiego winnego, nadmiar emisji odnotowano w 934 Macanach. Qashqai’ów z przekroczonymi emisjami było 2293. Mercedes zapłaci 64 miliony dolarów, Porsche około 800 tysięcy, a Nissan 735 tysięcy. Źródło: spidersweb.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.