Wiadomości OZE Air Liquide zbuduje pierwszą w Belgii publiczną stację tankowania wodoru 18 października 2015 Wiadomości OZE Air Liquide zbuduje pierwszą w Belgii publiczną stację tankowania wodoru 18 października 2015 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Japoński koncern motoryzacyjny, Toyota, poinformował, że francuska firma Air Liquide wybuduje pierwszą w Belgii publiczną stację tankowania wodoru w Zaventem pod Brukselą, na obszarze Centrum Badań i Rozwoju oraz Centrum Szkoleniowego Toyota Motor Europe. Toyota wydzierżawiła teren francuskiemu partnerowi na 20 lat. Obiekt zostanie oddany do użytku w połowie przyszłego roku. Za jego budowę, utrzymanie i zarządzanie odpowiada Air Liquide, międzynarodowy producent gazów przemysłowych. Reklama Air Liquide Group inwestuje w budowę stacji tankowania wodoru na całym świecie. Dotychczas zaprojektowanych i wybudowanych zostało 75 takich obiektów. To głównie dzięki francuskiemu przedsiębiorstwu powstaje pierwsza sieć dystrybucji wodoru w Europie, w ramach której w 2015 roku zostaną oddane do użytku stacje w Niemczech, Danii i Francji. Stacja w Belgii powstaje w ramach europejskiego projektu SWARM i otrzymała dofinansowanie z European Fuel Cells and Hydrogen-Joint Undertaking, partnerstwa publiczno-prywatnego wspierającego wdrażanie technologii wodorowej w Europie. Kierowcy nowej Toyoty Mirai i innych samochodów napędzanych dzięki ogniwom paliwowym będą mogli korzystać ze stacji przez całą dobę. Powstanie infrastruktury dystrybucji wodoru jest podstawowym warunkiem rozpoczęcia masowej sprzedaży samochodów opartych o tę technologię. Toyota Mirai to pierwszy na świecie seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe, w zeszłym tygodniu wszedł na japoński rynek, a obecnie wchodzi do sprzedaży w Niemczech, Danii i Wielkiej Brytanii. W połowie 2016 roku dołączy do nich Belgia jako czwarty rynek w Europie. Nowy model Toyoty to przełomowy samochód nie emitujący spalin, który zapewnia zasięg, komfort jazdy i wygodę obsługi na takim samym poziomie jak konwencjonalne samochody klasy średniej z automatyczną skrzynią biegów. Zbiorniki wodoru o łącznej pojemności 122,4 l zapewniają zasięg od 500 do ponad 700 km, a ich napełnienie zajmuje tylko 3 minuty. Zdaniem Toyoty, wraz z premierą Mirai rozpocznie się nowa epoka czystej motoryzacji, która zaowocuje rozpowszechnieniem się w Europie samochodów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w ciągu kilku dekad. Aby ten plan się powiódł, potrzebna jest wielopoziomowa współpraca sektora prywatnego i publicznego. Pierwsza stacja firmy Air Liquide w Belgii połączy to państwo z rozrastającą się europejską siecią stacji tankowania wodoru. W Centrum Badań i Rozwoju w Zaventem będzie miało siedzibę Centrum Obsługi Klienta, stworzone specjalnie z myślą o opiece nad właścicielami samochodów na ogniwa paliwowe. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.