Atak koronawirusa. Zamawiasz jedzenie? Zostawią ci je pod drzwiami

Uber Eats, Deliveroo i Takeaway poinformowały, że zamówienia będą teraz realizowane „bezkontaktowo”. Jedzenie będzie zostawiane pod drzwiami. 

Firmy wychodzą naprzeciw klientom i wprowadzają nową formę dostaw żywności – teraz dostawca i klient nie będą musieli się nawet spotkać – jedzenie zostanie pozostawione pod drzwiami. Rozwiązania wprowadziły już firmy, takie jak m.in. UberEat, Deliveroo, Grubhub, Postmates czy Instacart.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Od piątku w całej Europie takie rozwiązanie wprowadził Just Eat:  “To nowe rozwiązanie, które będzie dostępne w przypadku dostaw ze wszystkich współpracujących z nami restauracji. Dostawcy zostali już poinstruowani, że jeśli klient sobie tego zażyczy, to powinni zostawić zamówienie na progu, po uprzednim zadzwonieniu do drzwi, po czym odejść” – informuje firma w specjalnym oświadczeniu. 

W aplikacjach można też już zaznaczyć formę dostawy. Na przykład amerykańska firma Postmates proponuje trzy formy dostawy: zamówienie można dostarczyć do drzwi, zostawić na progu, lub wręczyć klientowi na ulicy.

Wiemy, że zawsze są osoby, które ze względu na swój stan zdrowia lub z innych powodów, wolą bezkontaktowy dowóz” – podała firma.

 Z kolei chiński dostawca Meituan dowozi zamówioną przez internet żywność w specjalnych papierowych opakowaniach, które mają dodatkowo chronić przed COVID-19. 

Koronawirus zabił już ponad 5 tys. osób na świecie, w zdecydowanej większości w Chinach kontynentalnych, i rozprzestrzenił się na ponad 110 krajów – podaje PAP. W Europie największe ognisko epidemii znajduje się we Włoszech. Polacy podejmują działania prewencyjne.

Źródło: portalspozywczy.pl