Elektromobilność Auta elektryczne w parkach narodowych! 16 mln zł na 80 pojazdów elektrycznych i stacje ładowania 04 czerwca 2022 Elektromobilność Auta elektryczne w parkach narodowych! 16 mln zł na 80 pojazdów elektrycznych i stacje ładowania 04 czerwca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Elektromobilność Weszły w życie unijne cła na chińskie samochody elektryczne Właśnie weszły w życie unijne cła na importowane z Chin samochody z napędem elektrycznym (BEV). Mają obowiązywać przez pięć lat i różnią się wysokością w zależności od producenta. Auta elektryczne w parkach narodowych to europejski standard, który ma pojawić się teraz także w Polsce. Parki narodowe zamierzające kupić pojazdy zeroemisyjne będą mogły ubiegać się w NFOŚiGW o bezzwrotne dotacje. Reklama Spis treści ToggleAuta elektryczne w parkach narodowychCzyste powietrze w parkach narodowychKorzyści z programuIle pieniędzy dostaną parki narodowe? Auta elektryczne w parkach narodowych 16 mln zł ma być przeznaczone na około 80 pojazdów elektrycznych: samochodów osobowych, minivanów i SUV-ów oraz 45 ładowarek do ich zasilania. – Poprawa jakości powietrza poprzez ograniczenie emisji spalin to jeden ze strategicznych celów w polityce ekologicznej rządu – podkreśla wiceminister klimatu i środowiska Małgorzata Golińska. W Polsce funkcjonują 23 parki narodowe, czyli obszary najwyższej ochrony, które wyróżniają się szczególnymi wartościami przyrodniczymi, kulturowymi, społecznymi, naukowymi i edukacyjnymi. Czyste powietrze w parkach narodowych Na wyjątkowo cennych terenach parków narodowych zmniejszenie emisji spalin szkodliwych dla ludzi i środowiska powinno być absolutnym priorytetem. Rozwiązaniem ma być praktyczne wdrożenie w parkach narodowych idei elektromobilności, a więc zastąpienie tradycyjnych samochodów spalinowych pojazdami o napędzie elektrycznym. – Skoro stawiamy na rozwój zeroemisyjnego transportu w miastach, to jest rzeczą zupełnie oczywistą, że zależy nam również na ochronie przed spalinami skarbów polskiej przyrody, jakimi są parki narodowe. Chcemy, aby ich pracownicy w codziennej pracy mogli wykorzystywać ekologiczne pojazdy zeroemisyjne. Elektryfikacja taboru ograniczy zanieczyszczanie powietrza i poziom hałasu, a zarazem poprawi komfort pracy służb parkowych – dodaje wiceszefowa resortu klimatu i środowiska. Korzyści z programu Wdrożenie programu „Elektro Parki – elektromobilność w parkach narodowych” pozwoli osiągnąć trzy zasadnicze cele: ograniczyć zanieczyszczenie powietrza,zmniejszyć zużycie paliw emisyjnych,upowszechnić w polskim społeczeństwie wiedzę na temat elektromobilności i korzyści, które przynosi ona ludziom i środowisku naturalnemu. – Pieniądze z programu „Elektro Parki” pozwolą unowocześnić flotę samochodową, nadając jej ekologiczny charakter, zgodny z przesłaniem parków narodowych w zakresie ochrony polskiej przyrody – zauważa wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Artur Michalski. Ile pieniędzy dostaną parki narodowe? Parki narodowe otrzymają z NFOŚiGW dotację w wysokości do 90 % kosztów kwalifikowanych na zakup fabrycznie nowych pojazdów o napędzie elektrycznym wraz z wyposażeniem. Górną granicą wartości auta będzie 170 tys. zł dla „osobówek” i minivanów oraz 270 tys. zł dla SUV-ów. Pułap 90 %. kosztów kwalifikowanych ma dotyczyć również dotacji na zakup, budowę i montaż stacji ładowania. Co istotne, część tych ładowarek będzie ogólnodostępna, a turyści zyskają możliwość korzystania z nich bezpłatnie. Więcej o nowych punktach ładowania w Polsce: Stacje ładowania aut elektrycznych Tauron. Gdzie powstaną setki nowych punktów? źródło i zdj. główne: gov.pl/web/nfosigw Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.