Elektromobilność Auta elektryczne w parkach narodowych! 16 mln zł na 80 pojazdów elektrycznych i stacje ładowania04 czerwca 2022 Elektromobilność Auta elektryczne w parkach narodowych! 16 mln zł na 80 pojazdów elektrycznych i stacje ładowania04 czerwca 2022Przeczytaj także Elektromobilność Energia za darmo. W Polsce powstaje sieć darmowych punktów ładowania aut elektrycznych ChargeEuropa, operator sieci ładowania aut elektrycznych, dzięki partnerskiej współpracy z markami oferuje właścicielom nieruchomości punkty nieodpłatnego ładowania elektryków. Czy to… Elektromobilność Najszybszy prom elektryczny, który unosi się nad wodą Wkrótce nad sztokholmskimi wodami będzie unosił się najszybszy prom elektryczny. Statek Candela ma dwie kluczowe zalety – znacząco zmniejsza emisje i czas przejazdu. Latający prom elektryczny może osiągnąć prędkość nawet 30 węzłów, ograniczając zanieczyszczenia o 95%. Auta elektryczne w parkach narodowych to europejski standard, który ma pojawić się teraz także w Polsce. Parki narodowe zamierzające kupić pojazdy zeroemisyjne będą mogły ubiegać się w NFOŚiGW o bezzwrotne dotacje. Spis treści Auta elektryczne w parkach narodowychCzyste powietrze w parkach narodowychKorzyści z programuIle pieniędzy dostaną parki narodowe?Auta elektryczne w parkach narodowych16 mln zł ma być przeznaczone na około 80 pojazdów elektrycznych: samochodów osobowych, minivanów i SUV-ów oraz 45 ładowarek do ich zasilania.– Poprawa jakości powietrza poprzez ograniczenie emisji spalin to jeden ze strategicznych celów w polityce ekologicznej rządu – podkreśla wiceminister klimatu i środowiska Małgorzata Golińska.W Polsce funkcjonują 23 parki narodowe, czyli obszary najwyższej ochrony, które wyróżniają się szczególnymi wartościami przyrodniczymi, kulturowymi, społecznymi, naukowymi i edukacyjnymi.Czyste powietrze w parkach narodowychNa wyjątkowo cennych terenach parków narodowych zmniejszenie emisji spalin szkodliwych dla ludzi i środowiska powinno być absolutnym priorytetem. Rozwiązaniem ma być praktyczne wdrożenie w parkach narodowych idei elektromobilności, a więc zastąpienie tradycyjnych samochodów spalinowych pojazdami o napędzie elektrycznym. – Skoro stawiamy na rozwój zeroemisyjnego transportu w miastach, to jest rzeczą zupełnie oczywistą, że zależy nam również na ochronie przed spalinami skarbów polskiej przyrody, jakimi są parki narodowe. Chcemy, aby ich pracownicy w codziennej pracy mogli wykorzystywać ekologiczne pojazdy zeroemisyjne. Elektryfikacja taboru ograniczy zanieczyszczanie powietrza i poziom hałasu, a zarazem poprawi komfort pracy służb parkowych – dodaje wiceszefowa resortu klimatu i środowiska.Korzyści z programuWdrożenie programu „Elektro Parki – elektromobilność w parkach narodowych” pozwoli osiągnąć trzy zasadnicze cele:ograniczyć zanieczyszczenie powietrza,zmniejszyć zużycie paliw emisyjnych,upowszechnić w polskim społeczeństwie wiedzę na temat elektromobilności i korzyści, które przynosi ona ludziom i środowisku naturalnemu. – Pieniądze z programu „Elektro Parki” pozwolą unowocześnić flotę samochodową, nadając jej ekologiczny charakter, zgodny z przesłaniem parków narodowych w zakresie ochrony polskiej przyrody – zauważa wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Artur Michalski. Ile pieniędzy dostaną parki narodowe?Parki narodowe otrzymają z NFOŚiGW dotację w wysokości do 90 % kosztów kwalifikowanych na zakup fabrycznie nowych pojazdów o napędzie elektrycznym wraz z wyposażeniem. Górną granicą wartości auta będzie 170 tys. zł dla „osobówek” i minivanów oraz 270 tys. zł dla SUV-ów. Pułap 90 %. kosztów kwalifikowanych ma dotyczyć również dotacji na zakup, budowę i montaż stacji ładowania. Co istotne, część tych ładowarek będzie ogólnodostępna, a turyści zyskają możliwość korzystania z nich bezpłatnie.Więcej o nowych punktach ładowania w Polsce: Stacje ładowania aut elektrycznych Tauron. Gdzie powstaną setki nowych punktów?źródło i zdj. główne: gov.pl/web/nfosigwArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.