Elektromobilność Auta elektryczne w parkach narodowych! 16 mln zł na 80 pojazdów elektrycznych i stacje ładowania04 czerwca 2022 Elektromobilność Auta elektryczne w parkach narodowych! 16 mln zł na 80 pojazdów elektrycznych i stacje ładowania04 czerwca 2022Przeczytaj także Elektromobilność Tani elektryk ze Szwecji. Luvly O przypomina Smarta i jest lżejszy od malucha Szwedzki startup zaprezentował Luvly O – samochód elektryczny, który wyróżnia się już na pierwszy rzut oka. Ale oprócz nietypowego wyglądu charakteryzuje się też niską ceną, niewielką masą własną i nietypowym systemem produkcji. Czy ten elektryk ma szansę podbić rynek? Elektromobilność Gdzie zaparkować hulajnogę elektryczną? Gorzów Wielkopolski planuje specjalne koperty Porozrzucane hulajnogi elektryczne to zmora wielu polskich miast. Z tym problemem postanowił postanowił się zmierzyć Gorzów Wielkopolski. Władze miasta we współpracy z operatorami sieci e-hulajnóg uzgodniły lokalizacje kilkunastu specjalnie oznaczonych kopert, na których mają być parkowane dwukołowce. Auta elektryczne w parkach narodowych to europejski standard, który ma pojawić się teraz także w Polsce. Parki narodowe zamierzające kupić pojazdy zeroemisyjne będą mogły ubiegać się w NFOŚiGW o bezzwrotne dotacje. Spis treści Auta elektryczne w parkach narodowychCzyste powietrze w parkach narodowychKorzyści z programuIle pieniędzy dostaną parki narodowe?Auta elektryczne w parkach narodowych16 mln zł ma być przeznaczone na około 80 pojazdów elektrycznych: samochodów osobowych, minivanów i SUV-ów oraz 45 ładowarek do ich zasilania.– Poprawa jakości powietrza poprzez ograniczenie emisji spalin to jeden ze strategicznych celów w polityce ekologicznej rządu – podkreśla wiceminister klimatu i środowiska Małgorzata Golińska.W Polsce funkcjonują 23 parki narodowe, czyli obszary najwyższej ochrony, które wyróżniają się szczególnymi wartościami przyrodniczymi, kulturowymi, społecznymi, naukowymi i edukacyjnymi.Czyste powietrze w parkach narodowychNa wyjątkowo cennych terenach parków narodowych zmniejszenie emisji spalin szkodliwych dla ludzi i środowiska powinno być absolutnym priorytetem. Rozwiązaniem ma być praktyczne wdrożenie w parkach narodowych idei elektromobilności, a więc zastąpienie tradycyjnych samochodów spalinowych pojazdami o napędzie elektrycznym. – Skoro stawiamy na rozwój zeroemisyjnego transportu w miastach, to jest rzeczą zupełnie oczywistą, że zależy nam również na ochronie przed spalinami skarbów polskiej przyrody, jakimi są parki narodowe. Chcemy, aby ich pracownicy w codziennej pracy mogli wykorzystywać ekologiczne pojazdy zeroemisyjne. Elektryfikacja taboru ograniczy zanieczyszczanie powietrza i poziom hałasu, a zarazem poprawi komfort pracy służb parkowych – dodaje wiceszefowa resortu klimatu i środowiska.Korzyści z programuWdrożenie programu „Elektro Parki – elektromobilność w parkach narodowych” pozwoli osiągnąć trzy zasadnicze cele:ograniczyć zanieczyszczenie powietrza,zmniejszyć zużycie paliw emisyjnych,upowszechnić w polskim społeczeństwie wiedzę na temat elektromobilności i korzyści, które przynosi ona ludziom i środowisku naturalnemu. – Pieniądze z programu „Elektro Parki” pozwolą unowocześnić flotę samochodową, nadając jej ekologiczny charakter, zgodny z przesłaniem parków narodowych w zakresie ochrony polskiej przyrody – zauważa wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Artur Michalski. Ile pieniędzy dostaną parki narodowe?Parki narodowe otrzymają z NFOŚiGW dotację w wysokości do 90 % kosztów kwalifikowanych na zakup fabrycznie nowych pojazdów o napędzie elektrycznym wraz z wyposażeniem. Górną granicą wartości auta będzie 170 tys. zł dla „osobówek” i minivanów oraz 270 tys. zł dla SUV-ów. Pułap 90 %. kosztów kwalifikowanych ma dotyczyć również dotacji na zakup, budowę i montaż stacji ładowania. Co istotne, część tych ładowarek będzie ogólnodostępna, a turyści zyskają możliwość korzystania z nich bezpłatnie.Więcej o nowych punktach ładowania w Polsce:Stacje ładowania aut elektrycznych Tauron. Gdzie powstaną setki nowych punktów?źródło i zdj. główne: gov.pl/web/nfosigwArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.