Elektromobilność Autobusy elektryczne z nowym programem wsparcia od Ministerstwa Energii 01 lutego 2019 Elektromobilność Autobusy elektryczne z nowym programem wsparcia od Ministerstwa Energii 01 lutego 2019 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Resort energii przygotowuje projekt rozporządzenia, które zawierać ma preferencyjne taryfy dla autobusów elektrycznych. Nowa ustawa ma być jednym z mechanizmów wsparcia elektromobilności w transporcie zbiorowym. Reklama Jak informuje Puls Biznesu, w uzasadnieniu nowego aktu prawnego napisano: „W § 6 ust. 11 rozporządzenia (…) wprowadzona została możliwość utworzenia odrębnej grupy taryfowej dla odbiorców zużywających energię elektryczną na potrzeby drogowego elektrycznego transportu publicznego w celu rozwoju tego transportu przez przedsiębiorstwa energetyczne”. Rozporządzenie ograniczyć ma korzystniejsze taryfy tylko dla transportu drogowego i rozszerzyć je o transport kolejowy. – Będziemy jeszcze analizować projekt rozporządzenia. Już jednak mogę powiedzieć, że nie widzimy powodu różnicowania podejścia wobec poszczególnych form transportu. Pojazdy kolejowe także są zasilane energią elektryczną, ich operatorzy powinni mieć więc takie same warunki jej zakupu, jak przewoźnicy obsługujący elektryczne autobusy – mówi dyrektor ds. przewozów w PKP SKM Trójmiasto, Bartłomiej Buczek. Dodatkowo, jak mówi dyrektor trójmiejskiej SKMki, pociągi są efektywniejsze energetycznie od autobusów, ponieważ w jednym autobusie mieści się około 100 osób, a pociąg zabrać może do 800. źródło: Puls Biznesu, cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.