Elektromobilność Autobusy elektryczne z nowym programem wsparcia od Ministerstwa Energii 01 lutego 2019 Elektromobilność Autobusy elektryczne z nowym programem wsparcia od Ministerstwa Energii 01 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Resort energii przygotowuje projekt rozporządzenia, które zawierać ma preferencyjne taryfy dla autobusów elektrycznych. Nowa ustawa ma być jednym z mechanizmów wsparcia elektromobilności w transporcie zbiorowym. Reklama Jak informuje Puls Biznesu, w uzasadnieniu nowego aktu prawnego napisano: „W § 6 ust. 11 rozporządzenia (…) wprowadzona została możliwość utworzenia odrębnej grupy taryfowej dla odbiorców zużywających energię elektryczną na potrzeby drogowego elektrycznego transportu publicznego w celu rozwoju tego transportu przez przedsiębiorstwa energetyczne”. Rozporządzenie ograniczyć ma korzystniejsze taryfy tylko dla transportu drogowego i rozszerzyć je o transport kolejowy. – Będziemy jeszcze analizować projekt rozporządzenia. Już jednak mogę powiedzieć, że nie widzimy powodu różnicowania podejścia wobec poszczególnych form transportu. Pojazdy kolejowe także są zasilane energią elektryczną, ich operatorzy powinni mieć więc takie same warunki jej zakupu, jak przewoźnicy obsługujący elektryczne autobusy – mówi dyrektor ds. przewozów w PKP SKM Trójmiasto, Bartłomiej Buczek. Dodatkowo, jak mówi dyrektor trójmiejskiej SKMki, pociągi są efektywniejsze energetycznie od autobusów, ponieważ w jednym autobusie mieści się około 100 osób, a pociąg zabrać może do 800. źródło: Puls Biznesu, cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.