Elektromobilność Autobusy elektryczne z Polski trafiły do Berlina 08 stycznia 2021 Elektromobilność Autobusy elektryczne z Polski trafiły do Berlina 08 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Berlińska spółka transportu publicznego Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) otrzymała właśnie ostatnie sztuki elektrycznych autobusów Urbino 12 Electric. Dostawcą elektryków jest polski producent Solaris. Berlin posiada już łącznie 123 elektryczne pojazdy polskiej marki. Reklama Elektryczne Solarisy wyjechały już na berlińskie drogi Zamówienie berlińskiej spółki jest trzecim największym zleceniem na dostawę autobusów elektrycznych w historii Solarisa. W czerwcu 2019 roku BVG złożyła zamówienie na 90 dwunastometrowych bateryjnych Urbino 12. Pod koniec grudnia 2020 roku, Solaris zakończył realizację zlecenia. Wszystkie autobusy kursują już po ulicach stolicy Niemiec. Każdy z nich pomieści 65 pasażerów. – Bardzo się cieszę, że Solaris jest częścią szybkiej transformacji berlińskiego transportu miejskiego na bezemisyjny. Stołeczny przewoźnik kolejny już raz zaufał naszej marce, za co jestem ogromnie wdzięczny. Ciche i zeroemisyjne Urbino electric, których w Berlinie jest już 123, codziennie wożą mieszkańców miasta, przyczyniając się do redukcji hałasu i zanieczyszczeń w mieście – skomentował Christian Goll, dyrektor zarządzający Solaris Deutschland GmbH. Autobusy stworzone z myślą o bezpieczeństwie Urbino 12 Electric posiadają baterie o całkowitej pojemności nominalnej 300 kWh, które ładuje się poprzez system plug-in. Autobusy wyposażone są m.in. w system klimatyzacji z pompą ciepła, monitoring, oraz dostępne dla podróżujących gniazda USB. W pojeździe znajduje się również kamera skrętu, która wspiera kierowcę podczas skręcania w prawo. Taki system zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania w ruchu miejskim. Polskie elektryki w europejskich miastach Firma Solaris dostarcza elektryczne autobusy do wielu europejskich miast. Na ulice Niemiec wyjechało jak do tej pory 180 pojazdów – jeżdżą m.in. w Berlinie, Dreźnie, Hamburgu, Frankfurcie nad Menem, czy Hanowerze. Źródło: solarisbus.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.