Elektromobilność Aż 3 tysiące nowych elektrycznych autobusów pojawi się w niemieckich miastach 09 listopada 2018 Elektromobilność Aż 3 tysiące nowych elektrycznych autobusów pojawi się w niemieckich miastach 09 listopada 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Do 2030 roku co najmniej 3 tys. autobusów elektrycznych pojawi się w pięciu największych miastach w Niemczech. Tak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Wirtschaftswoche. Flotę komunikacji miejskiej na elektryczną wymieniają: Berlin, Hamburg, Kolonia, Frankfurt oraz Monachium. Reklama Coraz więcej miast w Niemczech wdraża zakaz używania oleju napędowego, aby ograniczyć emisję dwutlenku węgla oraz drobnych pyłów. Zakaz ma być jednym ze sposobów walki ze smogiem. Ponadto Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu utworzyło w sierpniu tego roku fundusz o wartości 125 milionów euro. Środki z niego będą przeznaczane na sfinansowanie programów awaryjnych, uruchamianych w odpowiedzi na poziom zanieczyszczenia powietrza. Na alarmujące raporty smogowe nie czekają większe niemieckie miasta i podejmują lokalne działania ograniczające emisję. Jednym z nich jest wymiana floty autobusów z silnikami wysokoprężnymi na elektryczne. Pod tym kątem pierwsze miejsce zajmuje Hamburg, którego operator komunikacji miejskiej – Hamburger Hochbahn, złożył spore zamówienie na nowe autobusu elektryczne. Operator spodziewa się, że połowa floty Hamburga (1000 autobusów) już w 2025 roku będzie zasilana energią elektryczną, a pełna jej wymiana na pojazdy ekologiczne zakończy się do 2030 roku. Za Hamburgiem podąża również Berlin, Kolonia i Monachium, które zobowiązały się wyłącznie do zakupów autobusów elektrycznych, ale dopiero w 2030 roku. Natomiast Frankfurt zadeklarował dążenie do tego, aby co najmniej połowę floty komunikacji miejskiej miasta stanowiły “elektryki”, a drugą pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi. Ostrożniejsze w działaniach jest Dortmund, które zmierza zelektryfikować swoją flotę w roku 2020, o ile wystarczająca ilość autobusów elektrycznych będzie dostępna na rynku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.