Ekologia Badania Google: 66% dyrektorów przyznaje, że ich firmy inwestują w greenwashing 06 maja 2022 Ekologia Badania Google: 66% dyrektorów przyznaje, że ich firmy inwestują w greenwashing 06 maja 2022 Przeczytaj także Ekologia Coraz więcej świątecznych elektroodpadów: co z nimi zrobić? Duża ilość elektroodpadów to problem nie tylko od święta, ale i przez cały rok. W święta jednak jest to szczególny problem, bo jest to czas wzmożonych zakupów, a wszystkie lampki, pozytywki, świecące renifery czy elektroniczne gadżety to potencjalne elektroodpady. Co jeszcze może stanowić taki odpad? Jak segregować takie śmieci? Ekologia Polska zapłaci mniejszy podatek od plastiku Podatek płacony do unijnego budżetu spadnie w tym roku o 11% – do 471,3 mln euro. Tyle podatnicy zapłacą za opakowania, które nie trafiły do recyklingu. Jest i dobra wiadomość: Polska zapłaci mniej! Czym innym jest mówienie o celach zrównoważonego rozwoju, a czym innym ich realizacja. Ekologiczna świadomość firm zdecydowanie wzrosła, ale analiza Google Cloud wykazała, że większość z nich obietnice składa tylko na papierze. Gdzie tkwi problem? Reklama Spis treści ToggleGoogle sprawdza ekologiczną wiarygodność firm Większość liderów przyznaje się greenwashingu Strategia pustych słówGoogle Cloud stawia na rozwiązania ilustrujące postępu Google sprawdza ekologiczną wiarygodność firm Google Cloud to platforma dedykowana m.in. firmom, aby ułatwić budowanie, testowanie i wdrażanie rozwiązań przy użyciu infrastruktury Google. Niektóre z narzędzi oferowanych przez platformę są poświęcone monitorowaniu postępu na drodze zrównoważonego rozwoju. Badanie przeprowadzone dla Google Cloud miało zbadać potrzeby klientów, aby lepiej dostosować ofertę. Analizę wykonano na grupie 1 491 dyrektorów w 16 krajach z różnych branży – usług finansowych, handlu, opieki zdrowotnej, produkcji i przemysłu ciężkiego, technologii, telekomunikacji, mediów i rozrywki, łańcucha dostaw. Jakie wnioski przyniosło badanie? Większość liderów przyznaje się greenwashingu Wyniki nie pozostawiają wątpliwości co do wagi, jaką ma CSR (tłum. biznes odpowiedzialny społecznie) w prowadzeniu biznesu. Aż 89% respondentów przyznało, że bardziej zwraca uwagę na kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Znacznie więcej, bo aż 96% ankietowanych podało, że ich firma realizuje przynajmniej jeden projekt na rzecz zrównoważonego rozwoju. Niestety, na tym kończą się dobre wieści. Kiedy respondenci zostali poproszeni o doprecyzowanie podejmowanych inicjatyw, okazało się, że dużą część z nich to po prostu ekościema. W efekcie aż 58% respondentów przyznało, że ich firmy są winne greenwashingu. Strategia pustych słów Badania udowodniły, że zdecydowana większość firm nie mierzy swoich postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zatem skąd wiedzą, że ich działania przynoszą korzyści dla środowiska? Badanie wykazało niepokojącą lukę między tym, jak dobrze firmy myślą, że sobie radzą, a tym, jak dokładnie są w stanie to zmierzyć. Tylko 36% respondentów stwierdziło, że ich organizacje mają narzędzia pomiarowe do ilościowego określenia swoich wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju, a tylko 17% wykorzystuje te pomiary do optymalizacji w oparciu o wyniki – skomentował wyniki Justin Keeble, Dyrektor ds. Globalnego zrównoważonego rozwoju w Google Cloud. Zaledwie 9% respondentów przyznało, że zrównoważony rozwój ma istotne miejsce w planowaniu budżetu. Mimo to, 9 na 10 ankietowanych uważa, że ich działania przynoszą korzyści dla środowiska i klimatu. Za najbardziej zaangażowanych w podejmowanie inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju uważają się przedstawiciele sektora handlowego. Aź ⅓ respondentów twierdzi, że zrównoważone działania firmy, w której pracują to wyłącznie strategia wizerunkowa. Najwięcej z nich to członkowie takich sektorów, jak dostawy (41%), media (38%) czy usługi finansowe (33%). Google Cloud stawia na rozwiązania ilustrujące postępu W ofercie Google Cloud znajduje się wiele narzędzi, które mają ułatwić klientom mierzenie progresu w zakresie zrównoważonego rozwoju. Spośród wielu funkcji, dostępny jest, chociażby kalkulator śladu węglowego, który pozwala śledzić emisje gazów cieplarnianych. Google zapowiedział także narzędzie mające pomóc ocenić ryzyko związane ze zmianami klimatu i zaproponować rozwiązania adaptacyjne i mitygacyjne. Przeczytaj o innych inicjatywach Google z myślą o środowisku i klimacie: sztuczna inteligencja kontroluje reakcję jądrową,mapy Google wyznaczają trasy z najmniejszymi emisjami, technologia, która wychwytuje wodę z powietrza. Źródło: Google Cloud, techcrunch.com Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.