Ekologia Badania Google: 66% dyrektorów przyznaje, że ich firmy inwestują w greenwashing 06 maja 2022 Ekologia Badania Google: 66% dyrektorów przyznaje, że ich firmy inwestują w greenwashing 06 maja 2022Przeczytaj także Ekologia Biżuteria z odzysku. Studio jubilerskie przetwarza płytki ze starych komputerów W 2015 roku wykonała pierwszy na świecie pierścionek ze złota odzyskanego z e-odpadów. Południowoafrykańska projektantka Ashley Heather odzyskuje metale szlachetne z płytek drukowanych ze starych komputerów i tworzy z nich autorską biżuterię. Ekologia Dlaczego ślad węglowy wołowiny jest tak wysoki? Produkty pochodzenia zwierzęcego, a w szczególności mięso, mają większy ślad węglowy niż produkty roślinne. Jednym z rodzajów mięsa, które mają największy negatywny wpływ na środowisko jest wołowina. Wyprodukowanie jednego jej kilograma wiąże się z emisjami 27 kilogramów CO2. Dla porównania dla drobiu ta wartość wynosi 6.9 kilograma, a dla fasoli 2 kilogramy. Dlaczego ślad węglowy wołowiny jest tak duży? Czym innym jest mówienie o celach zrównoważonego rozwoju, a czym innym ich realizacja. Ekologiczna świadomość firm zdecydowanie wzrosła, ale analiza Google Cloud wykazała, że większość z nich obietnice składa tylko na papierze. Gdzie tkwi problem? Spis treści Google sprawdza ekologiczną wiarygodność firm Większość liderów przyznaje się greenwashingu Strategia pustych słówGoogle Cloud stawia na rozwiązania ilustrujące postępu Google sprawdza ekologiczną wiarygodność firm Google Cloud to platforma dedykowana m.in. firmom, aby ułatwić budowanie, testowanie i wdrażanie rozwiązań przy użyciu infrastruktury Google. Niektóre z narzędzi oferowanych przez platformę są poświęcone monitorowaniu postępu na drodze zrównoważonego rozwoju. Badanie przeprowadzone dla Google Cloud miało zbadać potrzeby klientów, aby lepiej dostosować ofertę. Analizę wykonano na grupie 1 491 dyrektorów w 16 krajach z różnych branży – usług finansowych, handlu, opieki zdrowotnej, produkcji i przemysłu ciężkiego, technologii, telekomunikacji, mediów i rozrywki, łańcucha dostaw. Jakie wnioski przyniosło badanie? Większość liderów przyznaje się greenwashingu Wyniki nie pozostawiają wątpliwości co do wagi, jaką ma CSR (tłum. biznes odpowiedzialny społecznie) w prowadzeniu biznesu. Aż 89% respondentów przyznało, że bardziej zwraca uwagę na kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Znacznie więcej, bo aż 96% ankietowanych podało, że ich firma realizuje przynajmniej jeden projekt na rzecz zrównoważonego rozwoju. Niestety, na tym kończą się dobre wieści. Kiedy respondenci zostali poproszeni o doprecyzowanie podejmowanych inicjatyw, okazało się, że dużą część z nich to po prostu ekościema. W efekcie aż 58% respondentów przyznało, że ich firmy są winne greenwashingu. Strategia pustych słówBadania udowodniły, że zdecydowana większość firm nie mierzy swoich postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zatem skąd wiedzą, że ich działania przynoszą korzyści dla środowiska? Badanie wykazało niepokojącą lukę między tym, jak dobrze firmy myślą, że sobie radzą, a tym, jak dokładnie są w stanie to zmierzyć. Tylko 36% respondentów stwierdziło, że ich organizacje mają narzędzia pomiarowe do ilościowego określenia swoich wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju, a tylko 17% wykorzystuje te pomiary do optymalizacji w oparciu o wyniki – skomentował wyniki Justin Keeble, Dyrektor ds. Globalnego zrównoważonego rozwoju w Google Cloud. Zaledwie 9% respondentów przyznało, że zrównoważony rozwój ma istotne miejsce w planowaniu budżetu. Mimo to, 9 na 10 ankietowanych uważa, że ich działania przynoszą korzyści dla środowiska i klimatu. Za najbardziej zaangażowanych w podejmowanie inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju uważają się przedstawiciele sektora handlowego. Aź ⅓ respondentów twierdzi, że zrównoważone działania firmy, w której pracują to wyłącznie strategia wizerunkowa. Najwięcej z nich to członkowie takich sektorów, jak dostawy (41%), media (38%) czy usługi finansowe (33%). Google Cloud stawia na rozwiązania ilustrujące postępu W ofercie Google Cloud znajduje się wiele narzędzi, które mają ułatwić klientom mierzenie progresu w zakresie zrównoważonego rozwoju. Spośród wielu funkcji, dostępny jest, chociażby kalkulator śladu węglowego, który pozwala śledzić emisje gazów cieplarnianych. Google zapowiedział także narzędzie mające pomóc ocenić ryzyko związane ze zmianami klimatu i zaproponować rozwiązania adaptacyjne i mitygacyjne. Przeczytaj o innych inicjatywach Google z myślą o środowisku i klimacie:sztuczna inteligencja kontroluje reakcję jądrową,mapy Google wyznaczają trasy z najmniejszymi emisjami, technologia, która wychwytuje wodę z powietrza. Źródło: Google Cloud, techcrunch.comFot. główne: CanvaArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.