Depesze Barcelona zamawia 38 bezemisyjnych Solarisów 26 stycznia 2024 Depesze Barcelona zamawia 38 bezemisyjnych Solarisów 26 stycznia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Depesze URE zatwierdził taryfy sprzedaży i dystrybucji energii na 2026 rok Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdziła taryfy na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej na 2026 rok. Dla gospodarstw domowych oznacza to spadek ceny energii przy jednoczesnym wzroście kosztów dystrybucji, co przełoży się na umiarkowany wzrost rachunków. Przewoźnik Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) kontynuuje swoje imponujące inwestycje na rzecz bezemisyjnego transportu publicznego. Firma Solaris dostarczy 36 autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen i 2 przegubowe Urbino 18 hydrogen. Dostawy są zaplanowane na 2024 rok. Reklama Miasto postawiło na autobusy bezemisyjne, zasilane energią elektryczną pochodzącą z technologii wodorowej. Zamówienie obejmuje 36 autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen i 2 przegubowe modele Urbino 18 hydrogen. Transports Metropolitans de Barcelona posiada już ponad 130 autobusów marki Solaris. Autobusy wodorowe Urbino 12 hydrogen zostaną wyposażone w nowoczesne zestawy ogniw paliwowych o mocy 70 kW. W wersji przegubowej ogniwa paliwowe mają moc 100 kW. Wodorowe Solarisy będą również posiadały stosunkowo niewielką baterię trakcyjną Solaris High Power, pełniącą funkcję pomocniczą. Sercem napędu będzie centralny elektryczny silnik trakcyjny. Pojazdy będą wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania, doskonale już znane barcelońskim pasażerom oraz pracownikom TMB. W upalne dni komfortowe warunki jazdy zapewni wydajna klimatyzacja. Na pokładzie udostępnione zostaną gniazda USB, umożliwiające podróżującym ładowanie mobilnych urządzeń podczas podróży. Kierowcy w swojej codziennej pracy będą mogli korzystać z szeregu rozwiązań wspierających prowadzenie i poprawiających bezpieczeństwo na drodze. Warto tu wspomnieć zwłaszcza o systemie eMirror, w którym kamery zastępują tradycyjne lusterka boczne. Wszystkie zamówione pojazdy będą wyposażone również w urządzenie Mobileye Shield+, minimalizujące ryzyko kolizji z pieszymi czy rowerzystami. Pierwsze autobusy Solarisa zostały dostarczone do floty TMB w Barcelonie w 2015 roku. Barcelona jest jednym z pierwszych europejskich miast, na ulicach którego pojawiły się wtedy Urbino 18 electric. Przewoźnik regularnie wracał do tego modelu, składając zamówienia w 2018 i 2020 roku. Teraz na ulicach Barcelony po razy pierwszy pojawią się wodorowe Solarisy. Łącznie Solaris dostarczył dotychczas do Hiszpanii ponad 900 autobusów, w tym 5 Urbino 12 hydrogen do Palma de Mallorca. Źródło: informacja prasowa – Solaris Bus & Coach Fot. Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.