Patronat Barometr Nowej Mobilności 2020/21 – raport 10 listopada 2020 Patronat Barometr Nowej Mobilności 2020/21 – raport 10 listopada 2020 Przeczytaj także Patronat IV Kongres Polska Moc Biznesu – od ochrony ludności po sztuczną inteligencję. Znamy laureatów konkursu DNA – bo pomaganie mamy w genach 2 grudnia zakończył się Kongres Społeczno-Gospodarczy Polska Moc Biznesu 2024, który zgromadził na PGE Narodowym w Warszawie ponad 1200 uczestników i przeszło 200 prelegentów. Kongres zakończył się galą, podczas której ogłoszono laureatów konkursu „DNA – bo pomaganie mamy w genach”. Zostali nimi Fundusz Lokalny Masywu Śnieżnika oraz firma Colian. Patronat Agrowoltaika – nie możemy przespać tej szansy Polska ma potencjał, by rozwijać agrowoltaikę, a synergia rolnictwa z produkcją energii może zwiększyć jego konkurencyjność i pozytywnie wpłynąć na jakość upraw – mówili eksperci podczas Konferencji “Agrowoltaika – nowoczesne rolnictwo napędzane energią słońca”, która odbyła się 14 listopada w Warszawie. 10 listopada podczas konferencji online Maciej Mazur, Dyrektor Generalny PSPA, przedstawił wyniki raportu “Barometr Nowej Mobilności”. Badanie jest przeprowadzane corocznie od 2017 roku w celu zidentyfikowania oczekiwań, wyzwań i przeszkód, z jakimi na co dzień spotykają się użytkownicy pojazdów elektrycznych. Podczas webinaru poznaliśmy także wpływ pandemii na podejście społeczeństwa do podróży samochodami. Reklama Z pełnym raportem można zapoznać się na portalu orpa.pl. Podejście społeczeństwa do EV zmienia się na lepsze W badaniu wzięło udział ponad 1200 respondentów, z czego ponad połowę stanowiły osoby w wieku 25-34 lat, zamieszkujące ośrodki miejskie. Jak podkreślił Maciej Mazur, zarówno podejście społeczeństwa do samochodów elektrycznych, jak i stan wiedzy o niskoemisyjnych środkach transportu zmieniły się na lepsze w porównaniu z wynikami poprzednich edycji. Autorzy badań podkreślają, że w społeczeństwie rośnie świadomość zmian klimatycznych, a zarazem chęć troski o naturę. 56,4% Polaków stwierdziło, że gdy tylko ma taką możliwość, wybiera rozwiązania przyjazne środowisku. Z kolei 32% ankietowanych uznało, że pojazdy elektryczne mają neutralny wpływ na środowisko. Ponadto ponad 70% z nich uważa, że w przyszłości samochody z napędem elektrycznym zastąpią konwencjonalne auta spalinowe. Badanie wykazało również, że największą barierą dla elektromobilności w Polsce nie jest, jak mogło się wydawać, niedostateczna dostępność infrastruktury, lecz cena elektryków. Według ankietowanych średnia cena pojazdów elektrycznych powinna być niższa o 26%, aby została zaakceptowana. Przy zakupie samochodu elektrycznego aż 88,5% osób weźmie pod uwagę cenę, a 33% nie zdecyduje się na zakup, jeżeli będzie ona za wysoka. Zachęcamy do zapoznania się z poniższą infografiką, która przedstawia pozostałe statystyki dotyczące polskiej elektromobilności. Pandemia zmusiła nas do refleksji Podczas konferencji dr Justyna Orłowska z Krajowego Ośrodka Zmian Klimatycznych zaprezentowała wyniki badań przeprowadzonych tuż po pierwszej fali pandemii koronawirusa. Okazało się, że podczas pandemii 60,2% Polaków znacznie rzadziej wybierało samochód jako środek transportu. Natomiast 60% z nich zadeklarowało, że również po pandemii podejmie działania ograniczające korzystanie z samochodu. Takie obietnice częściej składały kobiety, osoby starsze oraz mieszkańcy wsi i średnich miast. Lockdown w Europie. Zmniejszyło się zanieczyszczenie powietrza, wzrosło zużycie plastiku Badanie wykazało, że pandemia spowodowała spadek zaufania do transportu publicznego. Tramwaje i autobusy miejskie były postrzegane jako potencjalne miejsca zakażenia. Dodatkowo wprowadzenie obostrzeń ograniczających ilość miejsc w transporcie publicznym wywołało obawę o pewność przejazdu. Dr Justyna Orłowska podkreśliła, że rezultaty badań stawiają nowe wyzwania związane z zachęceniem większej liczby osób do korzystania z komunikacji publicznej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.