Patronat Barometr Nowej Mobilności 2020/21 – raport 10 listopada 2020 Patronat Barometr Nowej Mobilności 2020/21 – raport 10 listopada 2020 Przeczytaj także Patronat Energia z morza napędza polską gospodarkę – nowa energia, nowe miejsca pracy, nowa wartość Senat jednogłośnie przyjął ustawę o morskiej energetyce wiatrowej, otwierając tym samym nowy rozdział w historii polskiej energetyki. Polska jest też coraz bliżej pierwszej aukcji dla offshore wind – sektora, który z wizji przyszłości staje się realnym filarem krajowej gospodarki. Morska energetyka wiatrowa to dziś nie tylko źródło czystej energii, ale również potężny impuls rozwojowy dla przemysłu, portów i setek lokalnych przedsiębiorstw. Na Bałtyku powstają pierwsze farmy, a wraz z nimi buduje się nowy ekosystem gospodarczy, oparty na innowacjach, kompetencjach i długofalowych inwestycjach. Tematy związane z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, krajowym łańcuchem dostaw oraz przyszłymi aukcjami będą w centrum uwagi Konferencji Offshore Wind Poland 2025, największego w regionie wydarzenia poświęconego temu strategicznemu sektorowi gospodarki. Patronat Energetyka jutra: innowacje, OZE i transformacja na 42. EuroPOWER & OZE POWER Już w listopadzie w Warszawie odbędzie się 42. EuroPOWER & OZE POWER – kluczowe wydarzenie dla sektora energetycznego w Polsce, łączącego perspektywę rządu, operatorów sieci, przedsiębiorstw energetycznych oraz samorządów. 10 listopada podczas konferencji online Maciej Mazur, Dyrektor Generalny PSPA, przedstawił wyniki raportu “Barometr Nowej Mobilności”. Badanie jest przeprowadzane corocznie od 2017 roku w celu zidentyfikowania oczekiwań, wyzwań i przeszkód, z jakimi na co dzień spotykają się użytkownicy pojazdów elektrycznych. Podczas webinaru poznaliśmy także wpływ pandemii na podejście społeczeństwa do podróży samochodami. Reklama Z pełnym raportem można zapoznać się na portalu orpa.pl. Podejście społeczeństwa do EV zmienia się na lepsze W badaniu wzięło udział ponad 1200 respondentów, z czego ponad połowę stanowiły osoby w wieku 25-34 lat, zamieszkujące ośrodki miejskie. Jak podkreślił Maciej Mazur, zarówno podejście społeczeństwa do samochodów elektrycznych, jak i stan wiedzy o niskoemisyjnych środkach transportu zmieniły się na lepsze w porównaniu z wynikami poprzednich edycji. Autorzy badań podkreślają, że w społeczeństwie rośnie świadomość zmian klimatycznych, a zarazem chęć troski o naturę. 56,4% Polaków stwierdziło, że gdy tylko ma taką możliwość, wybiera rozwiązania przyjazne środowisku. Z kolei 32% ankietowanych uznało, że pojazdy elektryczne mają neutralny wpływ na środowisko. Ponadto ponad 70% z nich uważa, że w przyszłości samochody z napędem elektrycznym zastąpią konwencjonalne auta spalinowe. Badanie wykazało również, że największą barierą dla elektromobilności w Polsce nie jest, jak mogło się wydawać, niedostateczna dostępność infrastruktury, lecz cena elektryków. Według ankietowanych średnia cena pojazdów elektrycznych powinna być niższa o 26%, aby została zaakceptowana. Przy zakupie samochodu elektrycznego aż 88,5% osób weźmie pod uwagę cenę, a 33% nie zdecyduje się na zakup, jeżeli będzie ona za wysoka. Zachęcamy do zapoznania się z poniższą infografiką, która przedstawia pozostałe statystyki dotyczące polskiej elektromobilności. Pandemia zmusiła nas do refleksji Podczas konferencji dr Justyna Orłowska z Krajowego Ośrodka Zmian Klimatycznych zaprezentowała wyniki badań przeprowadzonych tuż po pierwszej fali pandemii koronawirusa. Okazało się, że podczas pandemii 60,2% Polaków znacznie rzadziej wybierało samochód jako środek transportu. Natomiast 60% z nich zadeklarowało, że również po pandemii podejmie działania ograniczające korzystanie z samochodu. Takie obietnice częściej składały kobiety, osoby starsze oraz mieszkańcy wsi i średnich miast. Lockdown w Europie. Zmniejszyło się zanieczyszczenie powietrza, wzrosło zużycie plastiku Badanie wykazało, że pandemia spowodowała spadek zaufania do transportu publicznego. Tramwaje i autobusy miejskie były postrzegane jako potencjalne miejsca zakażenia. Dodatkowo wprowadzenie obostrzeń ograniczających ilość miejsc w transporcie publicznym wywołało obawę o pewność przejazdu. Dr Justyna Orłowska podkreśliła, że rezultaty badań stawiają nowe wyzwania związane z zachęceniem większej liczby osób do korzystania z komunikacji publicznej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.