Elektromobilność Bateria cynkowo-jonowa magazynuje energię słoneczną 03 listopada 2021 Elektromobilność Bateria cynkowo-jonowa magazynuje energię słoneczną 03 listopada 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Naukowcy z Cambridge opracowali baterię z fotokatodą wykonaną z dwutlenku wanadu. Wynalazek służy do zbierania i magazynowania energii słonecznej. Urządzenie wykazało wysoką sprawność około 1,2%. Reklama Zapotrzebowania na magazynowanie energii Codziennie obserwujemy coraz większy postęp w sektorze energii odnawialnej, jednak niewątpliwym problemem, z jakim wciąż się borykamy, jest brak odpowiednich magazynów do przechowywania „zielonej energii”. Możliwość czasowego magazynowania „zielonej” energii stanowi dziś jedno z kluczowych wyzwań światowej energetyki. Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge proponują częściową eliminację tej przeszkody. Opracowali baterię cynkowo-jonową, która sama w sobie może po części pełnić funkcję magazynu. Wynalazek jest ładowany przez energię słoneczną i dodatkowo jest w stanie ją magazynować. – Ogniwa te zostały opracowane jako tanie rozwiązanie do zbierania i przechowywania energii dla społeczności poza siecią w krajach rozwijających się – pododaje profesor Michael Volder. O magazynach energii w Polsce przeczytasz w naszym artykule: Polska fabryka magazynów energii Innowacyjna bateria Bateria została zbudowana z fotokatody wykonanej z dwutlenku wanadu, która służy do zbierania światła i przechowywania jonów cynku i tlenku cynku. Fot: Bateria cynkowo-jonowa/ źródło: pvmagazine.com Magazyny bazujące na skraplaniu CO2 Pierwiastek ten został wybrany ze względu na jego energię przerwy energetycznej w widmie światła widzialnego oraz niezwykłą kinetykę szybkiego ładowania-rozładowania. – Warstwa tlenku cynku służy do transportu ładunku, a dwutlenku wanadu do magazynowania energii – podają naukowcy. źródło: pv.magazine.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.