Elektromobilność Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity 21 sierpnia 2020 Elektromobilność Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity 21 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Badacze z naukowych ośrodków niemieckich, m. in. ÖAMTC i ADAC, przekonują, że baterie w samochodach elektrycznych należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów. Jednak praktyka kierowców Tesli znacznie różni się od teorii. Reklama Kilka statystyk o sprawności baterii Maarten Steinbuch, profesor Uniwersytetu Technicznego w Eindhoven specjalizujący się w inżynierii samochodowej, na swoim blogu przedstawia dane dotyczące żywotności baterii w pojazdach Tesli. Dane zbierane były przez Merijn Coumans od 2014 roku. Wynika z nich, że przy przebiegu 270 tysięcy kilometrów, akumulatory nadal mają 91% fabrycznej sprawności. Z kolei po przemierzeniu 800 tysięcy kilometrów zachowują 80% zasięgu. Warunek długiej żywotności Użytkownicy elektrycznego Nissana z Australii zauważyli, że pomimo zapewnień producenta baterie zużywały się niepokojąco szybko. Ich pojemność spadała o 50% już po pokonaniu 350 tysięcy kilometrów. Winnym okazał się sam wytwórca, który w modelu nie umieścił aktywnego grzania/chłodzenia akumulatora, co w skrajnych warunkach atmosferycznych negatywnie wpływało na jego wydajność. Znajdujące się w pojazdach Tesli ogniwa ogrzewane/chłodzone cieczą są odporne na eksploatację w ekstremalnych temperaturach. Tesla wyraźnym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych Sposób ładowania ma znaczenie Jak podaje portal Wybór Kierowców, na żywotność baterii ma wpływ także technika ładowania. Oto kilka wskazówek: Podczas postoju poziom energii akumulatora powinien być wyższy niż 20%, lecz nie przekraczać 80%. Należy unikać głębokiego rozładowania baterii (poniżej 20%).Nie należy regularnie ładować akumulatora do pełna. Akumulator powinien być ładowany na stacjach o niewielkiej mocy.W przypadku szybkiego ładowania, najkorzystniejsze będą stacje o mocy do 50 kW. Źródło: climatenow.eu, wyborkierowcow.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.