Elektromobilność Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity21 sierpnia 2020 Elektromobilność Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity21 sierpnia 2020Przeczytaj także Elektromobilność Ten stan USA chce zakazu sprzedaży aut elektrycznych do 2035 roku. Dlaczego? Grupa republikańskich prawodawców w Wyoming przedstawiła w zeszłym tygodniu projekt ustawy wzywający do wycofania sprzedaży nowych pojazdów elektrycznych do 2035 roku. Czy prawo ma szansę wejść w życie? Elektromobilność W Niemczech jeździ już milion całkowicie elektrycznych samochodów. A w Polsce? Niemiecki Instytut Badań Ekonomicznych (DIW) poinformował, że w Niemczech przekroczono granicę miliona samochodów elektrycznych. Milionowy pojazd elektryczny został zarejestrowany w grudniu 2022 roku. Badacze z naukowych ośrodków niemieckich, m. in. ÖAMTC i ADAC, przekonują, że baterie w samochodach elektrycznych należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów. Jednak praktyka kierowców Tesli znacznie różni się od teorii. Kilka statystyk o sprawności bateriiMaarten Steinbuch, profesor Uniwersytetu Technicznego w Eindhoven specjalizujący się w inżynierii samochodowej, na swoim blogu przedstawia dane dotyczące żywotności baterii w pojazdach Tesli. Dane zbierane były przez Merijn Coumans od 2014 roku. Wynika z nich, że przy przebiegu 270 tysięcy kilometrów, akumulatory nadal mają 91% fabrycznej sprawności. Z kolei po przemierzeniu 800 tysięcy kilometrów zachowują 80% zasięgu. Warunek długiej żywotnościUżytkownicy elektrycznego Nissana z Australii zauważyli, że pomimo zapewnień producenta baterie zużywały się niepokojąco szybko. Ich pojemność spadała o 50% już po pokonaniu 350 tysięcy kilometrów. Winnym okazał się sam wytwórca, który w modelu nie umieścił aktywnego grzania/chłodzenia akumulatora, co w skrajnych warunkach atmosferycznych negatywnie wpływało na jego wydajność. Znajdujące się w pojazdach Tesli ogniwa ogrzewane/chłodzone cieczą są odporne na eksploatację w ekstremalnych temperaturach. Tesla wyraźnym liderem sprzedaży samochodów elektrycznychSposób ładowania ma znaczenieJak podaje portal Wybór Kierowców, na żywotność baterii ma wpływ także technika ładowania. Oto kilka wskazówek: Podczas postoju poziom energii akumulatora powinien być wyższy niż 20%, lecz nie przekraczać 80%. Należy unikać głębokiego rozładowania baterii (poniżej 20%).Nie należy regularnie ładować akumulatora do pełna. Akumulator powinien być ładowany na stacjach o niewielkiej mocy.W przypadku szybkiego ładowania, najkorzystniejsze będą stacje o mocy do 50 kW. Źródło: climatenow.eu, wyborkierowcow.plArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.