Elektromobilność Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity 21 sierpnia 2020 Elektromobilność Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity 21 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Badacze z naukowych ośrodków niemieckich, m. in. ÖAMTC i ADAC, przekonują, że baterie w samochodach elektrycznych należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów. Jednak praktyka kierowców Tesli znacznie różni się od teorii. Reklama Kilka statystyk o sprawności baterii Maarten Steinbuch, profesor Uniwersytetu Technicznego w Eindhoven specjalizujący się w inżynierii samochodowej, na swoim blogu przedstawia dane dotyczące żywotności baterii w pojazdach Tesli. Dane zbierane były przez Merijn Coumans od 2014 roku. Wynika z nich, że przy przebiegu 270 tysięcy kilometrów, akumulatory nadal mają 91% fabrycznej sprawności. Z kolei po przemierzeniu 800 tysięcy kilometrów zachowują 80% zasięgu. Warunek długiej żywotności Użytkownicy elektrycznego Nissana z Australii zauważyli, że pomimo zapewnień producenta baterie zużywały się niepokojąco szybko. Ich pojemność spadała o 50% już po pokonaniu 350 tysięcy kilometrów. Winnym okazał się sam wytwórca, który w modelu nie umieścił aktywnego grzania/chłodzenia akumulatora, co w skrajnych warunkach atmosferycznych negatywnie wpływało na jego wydajność. Znajdujące się w pojazdach Tesli ogniwa ogrzewane/chłodzone cieczą są odporne na eksploatację w ekstremalnych temperaturach. Tesla wyraźnym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych Sposób ładowania ma znaczenie Jak podaje portal Wybór Kierowców, na żywotność baterii ma wpływ także technika ładowania. Oto kilka wskazówek: Podczas postoju poziom energii akumulatora powinien być wyższy niż 20%, lecz nie przekraczać 80%. Należy unikać głębokiego rozładowania baterii (poniżej 20%).Nie należy regularnie ładować akumulatora do pełna. Akumulator powinien być ładowany na stacjach o niewielkiej mocy.W przypadku szybkiego ładowania, najkorzystniejsze będą stacje o mocy do 50 kW. Źródło: climatenow.eu, wyborkierowcow.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.