Wiadomości OZE „Bee smart – ratujmy pszczoły” – społeczna kampania edukacyjna rozpoczęta 23 maja 2019 Wiadomości OZE „Bee smart – ratujmy pszczoły” – społeczna kampania edukacyjna rozpoczęta 23 maja 2019 Przeczytaj także Polska Burza wokół protestu leśników. “Mają na celu przykryć niszczenie przyrody” Już dzisiaj odbędzie się ogólnopolski protest organizowany przez Związek Leśników Polskich. O godzinie 10 pod wszystkimi siedzibami wojewodów zgromadzą się “ludzie lasu”. Organizacje pozarządowe z obszaru ochrony środowiska wydały własne oświadczenia, w których padają mocne zarzuty w stosunku do leśników. O co chodzi w tym sporze? Polska Fale upałów zagrażają ludzkiemu zdrowiu i życiu. Ekstremalne temperatury w Polsce Ekstremalne upały po raz kolejny w tym roku występują w Polsce. IMGW wydało alarmy drugiego stopnia dot. upału dla 14 województw, czekają nas też tropikalne noce. Upały to kosztowna konsekwencja zmiany klimatu, na którą musimy reagować skuteczniej. Ruszyła trzecia edycja „Bee smart – ratujmy pszczoły” organizowana przez lubelską Fabrykę Cukierków “Pszczółka”. Kampania obejmuje szereg działań, w tym te bezpośrednio chroniące owady (np. rozmieszczenie specjalnych hoteli dla pszczół). Reklama Program kampanii ma z założenia inspirować do wdrażania działań poprawiających warunki życia dziko żyjących pszczół w Polsce. Jednym z jego aspektów jest budowa specjalnych hoteli, innym nie mniej ważnym – uprawa roślin miododajnych. Wiele z nich, tak jak pszczelnik mołdawski, jest wciąż mało znana, a zasługuje na propagowanie. – Pszczoły dziko żyjące nie produkują miodu, jednak są bardzo wydajne w zapylaniu, często bardziej niż pszczoły miodne – wyjaśnia prof. Strachecka. Wymierne korzyści z kampanii W ramach pierwszej edycji ustawiono domki dla dzikich pszczół na terenach zielonych w pięciu szkołach podstawowych i liceach w Lublinie. W drugim etapie akcja objęła siedem szkół, m.in. w Kraśniku, Puławach oraz Werbkowicach. W tegorocznej edycji zakres ma być szerszy – obejmie wspólne prowadzenie badań, współpracę naukową i biznesową pomiędzy fabryką „Pszczółka” oraz UP w Lublinie, organizację wspólnych stoisk podczas konferencji naukowych i eventów, a także szeroką pojętą popularyzację tematu ochrony pszczół. Dotychczas w ramach trzeciej kampanii postawiono hotel na terenie Polskiej Rady Biznesu w Warszawie. „Bee smart – ratujmy pszczoły” idzie w dobrym kierunku – a w wiele z działań wpasowuje się w ogrodniczo-przyrodnicze trendy. – Tworzymy nowy fundusz promocji dotyczący rzepaku i roślin białkowych. Producenci tych roślin zgodzili się, aby w ramach tego funduszu, z ich pieniędzy, z ich składki, część środków trafiała do pszczelarzy. Ci rolnicy dobrze rozumieją czym są dla nich owady zapylające – zwrócił uwagę minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski. „Bee smart – ratujmy pszczoły” to cykliczna akcja organizowana przez lubelską Fabrykę Cukierków “Pszczółka”. Jej partnerami są Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, firma Panek i lubelska spółdzielnia pszczelarska Apis. Kampanii patronuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.