Wiadomości OZE Ben&Jerry’s wspiera farmy wiatrowe i wypuszcza serie lodów o „wietrznych” nazwach 25 czerwca 2018 Wiadomości OZE Ben&Jerry’s wspiera farmy wiatrowe i wypuszcza serie lodów o „wietrznych” nazwach 25 czerwca 2018 Przeczytaj także Energia wiatrowa Projekt ustawy o elektrowniach wiatrowych: wsparcie inwestycji przyszłości Ministerstwo Klimatu i Środowiska przedstawił projekt ustawy o elektrowniach wiatrowych. Jakie zmiany mają nadejść? Energia wiatrowa Łódź podwodna sterowana przez AI sprawdzi stan morskich farm wiatrowych Energetyka wiatrowa offshore rozwija się wyjątkowo prężnie, a wraz z powstawaniem kolejnych morskich turbin potrzebne są usługi z zakresu ich monitoringu i konserwacji. Jedna z brytyjskich firm zaprezentowała w ostatnich dniach rozwiązanie, które może znacząco przyczynić się do usprawnienia tych procesów. Chodzi o łódź podwodną, którą steruje… sztuczna inteligencja. Truskawkowa Bryza a może Karmelowe Dmuch-dmuch? Lodowy potentat Ben&Jerry’s zmienił nazwy niektórych popularnych smaków swoich lodów, aby promować w Wielkiej Brytanii energetykę wiatrową. Spółka oficjalnie dołączyła również do wspierania petycji do władz, aby zmieniły swoje negatywne nastawienie do lądowej energetyki wiatrowej w tym kraju. Reklama Jak podają rządowe statystyki z kwietnia tego roku, 76% Brytyjczyków popiera lądowe instalacje wiatrowe. Mimo to budowa nowych farm wiatrowych została wstrzymana w tym kraju. Wszystkiemu winne jest wygaszenie subsydiów przez rząd i odłożenie na później planowanych reform. Firma Ben&Jerry’s wspiera kampanię Blown Away realizowaną przez 10:10 Climate Action. Ich petycja ma zachęcić Jamesa Brokenshire’a, Ministra Budownictwa, Społeczności i Samorządów, do wycofania dodatkowych wymagań od farm wiatrowych na lądzie, które wprowadzono w 2015 roku. Ma to umożliwić rozwój energetyki wiatrowej w Wielkiej Brytanii. Pod petycją podpisało się już 26 tysięcy osób. Ben&Jerry’s należy do koncernu Unilever. Firma zmieniła nazwy pięciu swoich smaków, które w „Wietrzną Środę”, jak nazwano wydarzenie, dostępne mają być za pół ceny w ich sklepie firmowym Wardour Street Scoop Shop. „Jeśli chcemy zrezygnować z zanieczyszczających środowisko naturalne paliw kopalnych i budować przyszłość opartą na czystej energii, to energia wiatrowa jest kluczowym składnikiem”, komentuje Rebecca Baron, przedstawicielka Ben&Jerry’s. Dodatkowo wykorzystanie energetyki wiatrowej może pozwolić oszczędzić pieniądze, jak wskazuje raport przygotowany przez BVG Associates. Chodzi o około 1,6 miliarda funtów w latach 2019-2025. Wystarczy tylko umożliwić lądowej energetyce wiatrowej rozwój. To nie pierwszy raz, gdy Ben&Jerry’s organizuje taką akcję. Lodowy potentat w 2015 wprowadził nowy smak z okazji uchwalonych wtedy Postanowień Klimatycznych. Obecna kampania jest kolejnym krokiem w aktywności klimatycznej koncernu. źródło: twitter ben&jerrys uk, inhabitat Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.