Ben&Jerry’s wspiera farmy wiatrowe i wypuszcza serie lodów o „wietrznych” nazwach

Truskawkowa Bryza a może Karmelowe Dmuch-dmuch? Lodowy potentat Ben&Jerry’s zmienił nazwy niektórych popularnych smaków swoich lodów, aby promować w Wielkiej Brytanii energetykę wiatrową. Spółka oficjalnie dołączyła również do wspierania petycji do władz, aby zmieniły swoje negatywne nastawienie do lądowej energetyki wiatrowej w tym kraju.

Ben & Jerry's renamed ice cream flavors in support of wind power

Fotowoltaika od Columbus Energy

Jak podają rządowe statystyki z kwietnia tego roku, 76% Brytyjczyków popiera lądowe instalacje wiatrowe. Mimo to budowa nowych farm wiatrowych została wstrzymana w tym kraju. Wszystkiemu winne jest wygaszenie subsydiów przez rząd i odłożenie na później planowanych reform.

Firma Ben&Jerry’s wspiera kampanię Blown Away realizowaną przez 10:10 Climate Action. Ich petycja ma zachęcić Jamesa Brokenshire’a, Ministra Budownictwa, Społeczności i Samorządów, do wycofania dodatkowych wymagań od farm wiatrowych na lądzie, które wprowadzono w 2015 roku. Ma to umożliwić rozwój energetyki wiatrowej w Wielkiej Brytanii. Pod petycją podpisało się już 26 tysięcy osób.

https://pbs.twimg.com/media/DfkOhTBWAAAWYBq.jpg

Ben&Jerry’s należy do koncernu Unilever. Firma zmieniła nazwy pięciu swoich smaków, które w „Wietrzną Środę”, jak nazwano wydarzenie, dostępne mają być za pół ceny w ich sklepie firmowym Wardour Street Scoop Shop.

„Jeśli chcemy zrezygnować z zanieczyszczających środowisko naturalne paliw kopalnych i budować przyszłość opartą na czystej energii, to energia wiatrowa jest kluczowym składnikiem”, komentuje Rebecca Baron, przedstawicielka Ben&Jerry’s.

https://pbs.twimg.com/media/DfQacJFXUAAmPju.jpg

Dodatkowo wykorzystanie energetyki wiatrowej może pozwolić oszczędzić pieniądze, jak wskazuje raport przygotowany przez BVG Associates. Chodzi o około 1,6 miliarda funtów w latach 2019-2025. Wystarczy tylko umożliwić lądowej energetyce wiatrowej rozwój.

To nie pierwszy raz, gdy Ben&Jerry’s organizuje taką akcję. Lodowy potentat w 2015 wprowadził nowy smak z okazji uchwalonych wtedy Postanowień Klimatycznych. Obecna kampania jest kolejnym krokiem w aktywności klimatycznej koncernu.

źródło: twitter ben&jerrys uk, inhabitat