Eko styl życia Black Friday w wykonaniu marki Patagonia: 10 milionów dolarów na ratowanie planety 11 grudnia 2022 Eko styl życia Black Friday w wykonaniu marki Patagonia: 10 milionów dolarów na ratowanie planety 11 grudnia 2022 Przeczytaj także Eko styl życia Charytatywne drzewko – w jakim mieście możesz wypożyczyć choinkę i wesprzeć szczytny cel? Wraz ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia powraca pytanie – jaką choinkę wybrać? Żywą, sztuczną, w doniczce, a może.. wypożyczoną? Eko styl życia Świąteczne dekoracje z recyklingu Wielkimi krokami zbliżają się święta, a to oznacza, że trzeba wyposażyć się w dekoracje świąteczne. Jak to zrobić w ekologiczny sposób? Podpowiadamy! Znana marka odzieży outdoorowej Patagonia zarobiła w czasie Black Friday 10 milionów dolarów. Firma zapowiedziała, że całość zysków przekaże na pomoc w ratowaniu środowiska naturalnego. To nie pierwszy raz kiedy firma stawia naturę wyżej niż zysk. Reklama Patagonia – pionier zrównoważonej mody Patagonia to marka znana produkcji wysokiej jakości ubrań outdorowych, ale także zaangażowania w kwestie ochrony środowiska naturalnego. Zrównoważone podejście do biznesu pokazała już wielokrotnie. Stawiana jest w czołówce najbardziej transparentnych firm modowych. Za cel stawia sobie wywieranie jak najmniejszego negatywnego wpływu na planetę. Jak to robi? Wykorzystuje materiały z odzysku surowców do produkcji nowych ubrań, a własne również przetwarza. Aż 87% materiałów używanych przez firmę (w tym poliester, nylon czy wełna) pochodzi z recyklingu. W portfolio marki znajdziemy m.in. linię akcesoriów podróżnych Black Hole, które powstały w wyniku recyklingu 10 milionów zużytych butelek plastikowych. Innym ciekawym przykładem jest kombinezon wykonany z pustynnego krzewu lub materiał wykonany z jedwabiu na bazie białka. Marka zachęca, by kupować mniej, źródło: patagonia.com I zachęca klientów, by… kupowali mniej! Obecnie posiada 35 placówek na świecie, w których można naprawić ubrania. Klient może wybrać opcję – zakup nowej odzieży, skorzystanie z naprawy, odsprzedania i przerobienia jego ubrań. Odzież używaną można znaleźć w sklepie Patagonia Worn Wear. Less waste w wykonaniu marki Patagonia Jedynym udziałowcem firmy jest… Ziemia Na tym nie koniec. Firma już od dawna przekazuje 1% ze sprzedaży na oddolne inicjatywy i organizacje ekologiczne i pomaga w wielu innych kwestiach związanych z ochroną środowiska. Patagonia cały czas szuka rozwiązań, by zmniejszyć swój ślad węglowy spowodowany przez łańcuch dostaw. A we wrześniu tego roku dowiedzieliśmy się, że założyciel marki Yvon Chouinard postanowił przeznaczyć firmę oraz wszystkie jej zyski na cel walki z kryzysem klimatycznym. Przekazał swój kapitał organizacji charytatywnej na rzecz łagodzenia kryzysu klimatycznego i ochrony środowiska. Szacowany przychód Patagonii w roku 2022 wynosi już 1,5 mld dolarów. 100% akcji z prawem głosu ma być przekazywane na ochronę wartości firmy, a 100% akcji bez prawa głosu oddawane Holdfast Collective, organizacji non-profit zajmującej się ochroną klimatu i środowiska. Jak twierdzi Chouinard – może to wynieść nawet 100 milionów rocznie. Czytaj także: Gdzie mieszka najwięcej odpowiedzialnych konsumentów w Europie? Black Friday – zysk na rzecz planety Końcem 2022 roku marka znów nas zaskoczyła informując, że cały zysk z Black Friday, określanego mianem święta konsumpcjonizmu przeznaczy na ochronę środowiska. Pieniądze zostaną przekazane na rzecz oddolnych grup ekologicznych, które „pracują na pierwszej linii frontu, aby chronić nasze powietrze, wodę i glebę z myślą o kolejnych pokoleniach.” $10 Million on Black Friday and we're donating every cent— #LoveOurPlanet. Read at @HuffingtonPost: https://t.co/vHS92oYfZO— Patagonia (@patagonia) November 29, 2016 – Ogromna miłość, jaką nasi klienci okazali planecie w czarny piątek, pozwala nam przekazać każdy grosz setkom oddolnych organizacji ekologicznych działających na całym świecie – czytamy w oświadczeniu. Dokładnie będzie to aż 10 milionów dolarów! Ten wynik okazał się pięciokrotnie lepszym zyskiem niż przewidywano. Do tego sukcesu przyłożyli się świadomi klienci marki, którzy kupowali produkty bez zniżki. źródło: globalcitizen.org/en, fashionbiznes.pl, nowymarketing.pl fot. główne: Canva, patagonia.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.