Eko styl życia Black Friday w wykonaniu marki Patagonia: 10 milionów dolarów na ratowanie planety11 grudnia 2022 Eko styl życia Black Friday w wykonaniu marki Patagonia: 10 milionów dolarów na ratowanie planety11 grudnia 2022Przeczytaj także Eko styl życia Wołowina? Nie, dziękuję – ma za duży wpływ na klimat. Czy czeka nas rewolucja w żywności? Informacja o wpływie danego produktu spożywczego na klimat wpływa na zmianę decyzji konsumenckich i przekonuje do wyboru bardziej zrównoważonej żywności…. Eko styl życia Polacy przekonują się do kuchni roślinnej, choć nie bez przeszkód. Wynik badania Co drugi Polak przynajmniej raz w życiu próbował zrezygnować z jedzenia mięsa i przejść na dietę wegetariańską bądź wegańską – wynika z badań agencji badawczej Insight Lab, przeprowadzonych na zlecenie Pyszne.pl. Aż 12% ankietowanych zadeklarowało, że nie je mięsa bądź wszelkich produktów odzwierzęcych. Roślinna transformacja postępuje, jednak nie przychodzi nam tak łatwo. Znana marka odzieży outdoorowej Patagonia zarobiła w czasie Black Friday 10 milionów dolarów. Firma zapowiedziała, że całość zysków przekaże na pomoc w ratowaniu środowiska naturalnego. To nie pierwszy raz kiedy firma stawia naturę wyżej niż zysk. Patagonia – pionier zrównoważonej modyPatagonia to marka znana produkcji wysokiej jakości ubrań outdorowych, ale także zaangażowania w kwestie ochrony środowiska naturalnego. Zrównoważone podejście do biznesu pokazała już wielokrotnie. Stawiana jest w czołówce najbardziej transparentnych firm modowych. Za cel stawia sobie wywieranie jak najmniejszego negatywnego wpływu na planetę. Jak to robi?Wykorzystuje materiały z odzysku surowców do produkcji nowych ubrań, a własne również przetwarza. Aż 87% materiałów używanych przez firmę (w tym poliester, nylon czy wełna) pochodzi z recyklingu. W portfolio marki znajdziemy m.in. linię akcesoriów podróżnych Black Hole, które powstały w wyniku recyklingu 10 milionów zużytych butelek plastikowych. Innym ciekawym przykładem jest kombinezon wykonany z pustynnego krzewu lub materiał wykonany z jedwabiu na bazie białka.Marka zachęca, by kupować mniej, źródło: patagonia.comI zachęca klientów, by… kupowali mniej! Obecnie posiada 35 placówek na świecie, w których można naprawić ubrania. Klient może wybrać opcję – zakup nowej odzieży, skorzystanie z naprawy, odsprzedania i przerobienia jego ubrań. Odzież używaną można znaleźć w sklepie Patagonia Worn Wear. Less waste w wykonaniu marki PatagoniaJedynym udziałowcem firmy jest… ZiemiaNa tym nie koniec. Firma już od dawna przekazuje 1% ze sprzedaży na oddolne inicjatywy i organizacje ekologiczne i pomaga w wielu innych kwestiach związanych z ochroną środowiska. Patagonia cały czas szuka rozwiązań, by zmniejszyć swój ślad węglowy spowodowany przez łańcuch dostaw.A we wrześniu tego roku dowiedzieliśmy się, że założyciel marki Yvon Chouinard postanowił przeznaczyć firmę oraz wszystkie jej zyski na cel walki z kryzysem klimatycznym. Przekazał swój kapitał organizacji charytatywnej na rzecz łagodzenia kryzysu klimatycznego i ochrony środowiska. Szacowany przychód Patagonii w roku 2022 wynosi już 1,5 mld dolarów. 100% akcji z prawem głosu ma być przekazywane na ochronę wartości firmy, a 100% akcji bez prawa głosu oddawane Holdfast Collective, organizacji non-profit zajmującej się ochroną klimatu i środowiska. Jak twierdzi Chouinard – może to wynieść nawet 100 milionów rocznie. Czytaj także: Gdzie mieszka najwięcej odpowiedzialnych konsumentów w Europie? Black Friday – zysk na rzecz planetyKońcem 2022 roku marka znów nas zaskoczyła informując, że cały zysk z Black Friday, określanego mianem święta konsumpcjonizmu przeznaczy na ochronę środowiska. Pieniądze zostaną przekazane na rzecz oddolnych grup ekologicznych, które „pracują na pierwszej linii frontu, aby chronić nasze powietrze, wodę i glebę z myślą o kolejnych pokoleniach.” $10 Million on Black Friday and we're donating every cent— #LoveOurPlanet. Read at @HuffingtonPost: https://t.co/vHS92oYfZO— Patagonia (@patagonia) November 29, 2016 – Ogromna miłość, jaką nasi klienci okazali planecie w czarny piątek, pozwala nam przekazać każdy grosz setkom oddolnych organizacji ekologicznych działających na całym świecie – czytamy w oświadczeniu.Dokładnie będzie to aż 10 milionów dolarów! Ten wynik okazał się pięciokrotnie lepszym zyskiem niż przewidywano. Do tego sukcesu przyłożyli się świadomi klienci marki, którzy kupowali produkty bez zniżki.źródło: globalcitizen.org/en, fashionbiznes.pl, nowymarketing.plfot. główne: Canva, patagonia.comArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.