Smog BMW chce zmniejszyć swoje emisje gazów cieplarnianych 30 lipca 2020 Smog BMW chce zmniejszyć swoje emisje gazów cieplarnianych 30 lipca 2020 Przeczytaj także Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Smog W których miastach Polski najgorzej się oddycha? GIOŚ publikuje roczny raport oceny jakości powietrza za 2023 rok Główny Inspektorat Ochrony Środowiska opublikował zbiorczy raport krajowy oceny jakości powietrza za rok 2023. W których miastach w Polsce sytuacja przedstawia się najgorzej? Niemiecka marka motoryzacyjna BMW chce zmniejszyć swoje emisje. Podejście do tej sprawy opiera jednak na zupełnie innych założeniach. Podstawą nie będzie elektryfikacja oferty samochodowej, ale redukcja wszelkich emisji koncernu. Reklama Redukcja emisji w branży samochodowej W ostatnim czasie firmy związane z motoryzacją (między innymi Daimler, Volvo czy też Bosch) ogłosiły swoje cele redukcji emisji CO2. Przykładowo, Daimler ze Stuttgartu (Mercedes-Benz) zobowiązał się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2039 roku. Z kolei monachijskie BMW podchodzi do tego tematu w odmienny sposób. Koncern nie ogłosił żadnego terminu neutralności. Gazeta “Süddeutsche Zeitung” cytuje szefa marki, Olivera Zipse, który chce, aby emisja zanieczyszczeń w przeliczeniu na jedno auto BMW była do 2030 roku mniejsza o 1/3. Jak ma to osiągnąć? Szersze ujęcie zanieczyszczeń BMW Podstawą w tym problemie nie ma być wzmożenie elektryfikacji swojej oferty. Chodzi o emisje, które wynikają z całego cyklu życia samochodu – począwszy od produkcji i transportu surowców, przez produkcję samych aut, a na ich użyciu oraz recyklingu kończąc. Nie samochody elektryczne, ale mniejsze emisje z produkcji Koncern chce zmniejszyć emisje szczególnie w pierwszej fazie: dostawcy surowców i komponentów powinni zredukować je o 20 procent do końca dekady. Oprócz tego, o 80 procent ma też spaść zużycie energii na etapie produkcji. Warto zauważyć, że wytworzenie komponentów oraz składanie pojazdów elektrycznych jest bardziej energochłonne w przypadków tych z napędem konwencjonalnym. Dodatkowo BMW chce zwiększyć ilość swoich artykułów uzyskanych z recyklingu, a także zasilać fabryki energią ze źródeł odnawialnych. źrodło: 300gospodarka.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.