Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

BMW i jego chińska ekspansja akumulatorowa

BMW i jego chińska ekspansja akumulatorowa

Chińskie miasto Shenyang jest od niedawna siedzibą Centrum Akumulatorów Wysokonapięciowych, jakie uruchomiła tam grupa BMW wraz ze swym partnerem w tej dziedzinie Brilliance China Automotive Holdings Ltd.

Reklama

Otwarcie centrum jest potwierdzeniem dalekosiężnych planów i dużych ambicji niemieckiego koncernu, tym bardziej że fabryka w Shenyang znajduje się w pobliżu zakładu Dadong, zarządzanego przez joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA). To właśnie w tym miejscu z taśm produkcyjnych będzie zjeżdżał przeznaczony na lokalny rynek BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid, który zostanie wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, pochodzące z nowo otwartej fabryki.

Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za produkcję, powiedział:

„Otwarcie innowacyjnego Centrum Akumulatorów Wysokonapięciowych w Shenyangu stanowi ważny krok grupy BMW związany ze strategią w zakresie elektromobilności. To pierwsza fabryka akumulatorów w Chinach należąca do producenta samochodów premium oraz trzecia w naszej sieci produkcyjnej, po zakładach w Niemczech i w USA. Oczekujemy, że do 2025 roku zelektryfikowane modele BMW i MINI będą stanowić od 15 do 25 procent naszej światowej sprzedaży”.

Produkcja akumulatorów w Chinach ma na celu obniżenie kosztów fabrykacji samochodów.

Koncern BMW wytwarza akumulatory w kilku miejscach na świecie, m.in. w Bawarii oraz Karolinie Południowej, natomiast zelektryfikowane modele samochodów zjeżdżają z taśm dziesięciu różnych zakładów produkcyjnych. Plany grupy zakładają sprzedaż 100 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.