Wiadomości OZE BMW i jego chińska ekspansja akumulatorowa 31 października 2017 Wiadomości OZE BMW i jego chińska ekspansja akumulatorowa 31 października 2017 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Chińskie miasto Shenyang jest od niedawna siedzibą Centrum Akumulatorów Wysokonapięciowych, jakie uruchomiła tam grupa BMW wraz ze swym partnerem w tej dziedzinie Brilliance China Automotive Holdings Ltd. Reklama Otwarcie centrum jest potwierdzeniem dalekosiężnych planów i dużych ambicji niemieckiego koncernu, tym bardziej że fabryka w Shenyang znajduje się w pobliżu zakładu Dadong, zarządzanego przez joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA). To właśnie w tym miejscu z taśm produkcyjnych będzie zjeżdżał przeznaczony na lokalny rynek BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid, który zostanie wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, pochodzące z nowo otwartej fabryki. Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za produkcję, powiedział: „Otwarcie innowacyjnego Centrum Akumulatorów Wysokonapięciowych w Shenyangu stanowi ważny krok grupy BMW związany ze strategią w zakresie elektromobilności. To pierwsza fabryka akumulatorów w Chinach należąca do producenta samochodów premium oraz trzecia w naszej sieci produkcyjnej, po zakładach w Niemczech i w USA. Oczekujemy, że do 2025 roku zelektryfikowane modele BMW i MINI będą stanowić od 15 do 25 procent naszej światowej sprzedaży”. Produkcja akumulatorów w Chinach ma na celu obniżenie kosztów fabrykacji samochodów. Koncern BMW wytwarza akumulatory w kilku miejscach na świecie, m.in. w Bawarii oraz Karolinie Południowej, natomiast zelektryfikowane modele samochodów zjeżdżają z taśm dziesięciu różnych zakładów produkcyjnych. Plany grupy zakładają sprzedaż 100 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.