Elektromobilność BMW testuje wodorowe ogniwa paliwowe 21 czerwca 2021 Elektromobilność BMW testuje wodorowe ogniwa paliwowe 21 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecznie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? BMW i Hydrogen NEXT rozpoczęli testy drogowe pojazdów z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Niemiecki koncern planuje w przyszłym roku produkcję krótkiej serii na bazie swojego samochodu X5. Reklama Wodór i elektromobilność Wodór ma szansę stać się konkurentem dla elektromobilności. Gaz, który wykorzystuje się chętnie w komunikacji zbiorowej – autobusach i pociągach oraz ciężarówkach – może być wykorzystany także w transporcie osobowym. A co gdyby połączyć te rozwiązania? Pierwsze prototypy w pełni elektrycznych pojazdów, w których jako nośnik energii wykorzystuje się wodór przetwarzany na energię elektryczną w ogniwie paliwowym, testuje BMW. Testy zeroemisyjnego napędu Samochody wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe mają trafić do produkcji w 2022 r. Prototypy BMW i Hydrogen NEXT zostaną wykorzystane do testów zeroemisyjnego napędu, specyficznej dla modelu technologii podwozia i współdziałających z nimi systemów elektronicznych pojazdu w warunkach rzeczywistych. Zbiorniki wodoru w BMW i Hydrogen NEXT można napełnić w około cztery minuty. A to z kolei zapewnia zasięg kilkuset kilometrów. Do zwrotnych manewrów przyspieszania i wyprzedzania BMW wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze buforowym. Dynamikę jazdy, którą szczyci się koncern, uzyskano dzięki napędowi elektrycznemu o mocy systemowej 275 kW (374 KM). Skąd wiemy, że ten wodór jest ekologiczny? Wodorowa przyszłość? Celem koncernu jest zdobycie doświadczenia i wiedzy, bazującej na zrównoważonej i ekologicznej technologii. Wkrótce wodorowa technologia może uzupełnić inne systemy hybyrdowe i silniki spalinowe. – Szczególnie w przypadku klas większych pojazdów technologia wodorowych ogniw paliwowych stanowi interesującą odpowiedź na potrzeby zrównoważonych systemów napędowych — mówi Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju. Wodór i autonomiczne pociągi na polskiej kolei źródło: bmwgroup.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.