OZE Pesa Bydgoszcz produkuje lokomotywę na wodór 15 maja 2021 OZE Pesa Bydgoszcz produkuje lokomotywę na wodór 15 maja 2021 Przeczytaj także Energetyka Wirtualny magazyn energii – o co chodzi w tym rozwiązaniu? W obliczu zmiany taryf dla prosumentów na dynamiczniejsze od 1 sierpnia bieżącego roku, posiadacze mikroinstalacji zastanawiają się, jakie rozwiązania mogą być dla nich najbardziej opłacalne. Jedną z ciekawych opcji jest wirtualny magazyn energii, który sprawia, że prosument może “magazynować” swoją energię w sieci bez konieczności posiadania magazynu przydomowego. OZE Przemysł ostrzy sobie zęby na inwestycje w energię wiatrową Nie tylko kraje członkowskie UE stawiają na energię wiatrową w celu wzbogacenia własnego miksu energetycznego i uwolnienia się od dostaw paliw kopalnych z Rosji i krajów półwyspu arabskiego. Przemysł również ostrzy sobie zęby na wiatraki. Potencjał drzemiący w energetyce wiatrowej na terenach przemysłowych jest olbrzymi – sięga 20 GW.Tak wynika z najnowszego raportu “Potencjał terenów przemysłowych dla rozwoju lądowej energetyki wiatrowej” przygotowanego przez Instytut Energetyki Odnawialnej dla Re-Source Poland HUB Latem uruchomiona zostanie lokomotywa napędzana wodorem. Autorem i wykonawcą projektu jest bydgoska Pesa, która od kilkuset lat zajmuje się naprawą i produkcją pojazdów szynowych. Reklama Paliwo przyszłości O projekcie poinformował Krzysztof Zdziarski, prezes spółki podczas tegorocznej edycji kongresu Impact’21. – Zaczęliśmy prace nad pojazdem wodorowym już dwa lata temu. Zastanawialiśmy się od czego zacząć, żeby nie była to jaskółka, która nie doleci. Doszliśmy do wniosku, wspólnie zresztą z Orlenem, który jest z wodorem obeznany, wodór stosuje w swojej technologii na co dzień i mniej się go boi niż inne przemysły, że może w zamkniętym obiegu rafinerii płockiej, czyli na torach wewnętrznych byśmy przygotowali taką lokomotywę wodorową. Nauczylibyśmy się z nią obchodzić wspólnie, czyli jako użytkownik i zespół tankujący, przygotowujący to paliwo – wyjaśniał Zdziarski. Orlen zbuduje stacje tankowania wodoru w dwóch polskich miastach Koniec za kilka miesięcy Prace nad pojazdem są już na zaawansowanym poziomie. Poza gotowymi ramami konstrukcji, z Kanady dotarło też ogniwo wodorowe. Zbiorki dotrzeć mają w najbliższych dniach. Potem wystarczy wszystko zmontować i można uruchamiać. Jak twierdzi prezes Zdziarski, lokomotywa ma być w pełni gotowa we wrześniu. Aktualnie trwają rozmowy z instytucjami rządowymi. Konieczne są bowiem odpowiednie certyfikacje. Licznik elektromobilności: pierwsze samochody wodorowe w Polsce Energia z potencjałem Szef Pesy ma świadomość, że wodór jest wymagającym paliwem. Z jednej strony jest powszechnie dostępny, czysty, ma znakomite parametry fizyczne i chemiczne, ale jest też niebezpieczny. Ma właściwości łatwopalne, wystarczy niewielka nieszczelność, by wybuchł. Źródło: PAP Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.