Orlen zbuduje stacje tankowania wodoru w dwóch polskich miastach

Orlen zbuduje stacje tankowania wodoru w dwóch polskich miastach

Poznań i Katowice to miasta, w których powstaną pierwsze stacje tankowania wodoru należące do koncernu. Punkty pojawią się na funkcjonujących już stacjach Orlenu. Skorzystają z nich samochody osobowe i autobusy.

Podcast

Ładowanie w kilka minut

W komunikacie spółki czytamy, że tankowanie samochodu osobowego potrwa pięć minut. Ładowarka dostarczy ponad pięć kilogramów paliwa, które pozwoli przejechać 700 km. Czas tankowania autobusów wyniesie 15 minut. Do pojazdu trafi 28 kilogramów wodoru, które zapewni zasięg 400 km. W praktyce oznacza to, że np. najdłuższą trasę komunikacji miejskiej w Poznaniu, o długości 26,8 km, kursujący po niej autobus pokona ok. 15 razy na jednym tankowaniu. 

Mniej dwutlenku węgla

Jak zapewnia Orlen, zamiana jednego autobusu miejskiego z silnikiem diesla na pojazd z napędem wodorowym, w trakcie 12-letniego okresu użytkowania może zapobiec emisji 800 ton dwutlenku węgla do atmosfery. Ponadto, układy napędowe autobusów zasilane wodorem są znacznie cichsze od tradycyjnych napędów. 

Wodór wysokiej czystości

Rozwój produkcji i dystrybucji paliw alternatywnych jest istotnym elementem strategii ORLEN2030. W ramach programu wodorowego koncern buduje źródła wytwarzania wodoru wysokiej czystości w Trzebini i we Włocławku. Hub w Trzebini rozpocznie pracę do końca 2021 roku. Natomiast budowa placówki we Włocławku wystartuje jeszcze w tym roku. 

Źródło: orlen.pl

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.