Elektromobilność BMW testuje wodorowe ogniwa paliwowe 21 czerwca 2021 Elektromobilność BMW testuje wodorowe ogniwa paliwowe 21 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Najbardziej zakorkowane miasta w Europie. Polska nie ma się czym chwalić… Opublikowano ranking najbardziej zakorkowanych miast w Europie. Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce, chociaż to nie u nas kierowcy spędzają najwięcej czasu za kółkiem… Elektromobilność Coraz mniej rejestrowanych samochodów elektrycznych. Najgorszy wynik w UE W Polsce rejestruje się coraz mniej samochodów elektrycznych. W 2024 roku było to zaledwie 14,8 tys., czyli o 3% mniej niż w roku poprzednim. Co jest przyczyną? BMW i Hydrogen NEXT rozpoczęli testy drogowe pojazdów z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Niemiecki koncern planuje w przyszłym roku produkcję krótkiej serii na bazie swojego samochodu X5. Reklama Wodór i elektromobilność Wodór ma szansę stać się konkurentem dla elektromobilności. Gaz, który wykorzystuje się chętnie w komunikacji zbiorowej – autobusach i pociągach oraz ciężarówkach – może być wykorzystany także w transporcie osobowym. A co gdyby połączyć te rozwiązania? Pierwsze prototypy w pełni elektrycznych pojazdów, w których jako nośnik energii wykorzystuje się wodór przetwarzany na energię elektryczną w ogniwie paliwowym, testuje BMW. Testy zeroemisyjnego napędu Samochody wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe mają trafić do produkcji w 2022 r. Prototypy BMW i Hydrogen NEXT zostaną wykorzystane do testów zeroemisyjnego napędu, specyficznej dla modelu technologii podwozia i współdziałających z nimi systemów elektronicznych pojazdu w warunkach rzeczywistych. Zbiorniki wodoru w BMW i Hydrogen NEXT można napełnić w około cztery minuty. A to z kolei zapewnia zasięg kilkuset kilometrów. Do zwrotnych manewrów przyspieszania i wyprzedzania BMW wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze buforowym. Dynamikę jazdy, którą szczyci się koncern, uzyskano dzięki napędowi elektrycznemu o mocy systemowej 275 kW (374 KM). Skąd wiemy, że ten wodór jest ekologiczny? Wodorowa przyszłość? Celem koncernu jest zdobycie doświadczenia i wiedzy, bazującej na zrównoważonej i ekologicznej technologii. Wkrótce wodorowa technologia może uzupełnić inne systemy hybyrdowe i silniki spalinowe. – Szczególnie w przypadku klas większych pojazdów technologia wodorowych ogniw paliwowych stanowi interesującą odpowiedź na potrzeby zrównoważonych systemów napędowych — mówi Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju. Wodór i autonomiczne pociągi na polskiej kolei źródło: bmwgroup.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.