Elektromobilność BMW testuje wodorowe ogniwa paliwowe 21 czerwca 2021 Elektromobilność BMW testuje wodorowe ogniwa paliwowe 21 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki tracą przywileje. Weto Karola Nawrockiego blokuje polską elektromobilność Pojazdy elektryczne stracą prawo do poruszania się pasem uprzywilejowanym (tzw. buspasem), na skutek prezydenckiego weta ustawy o finansowaniu transportu publicznego. Decyzja dotknie nie tylko kierowców pojazdów elektrycznych, ale również branżę elektromobilności – w tym plany testów pojazdów autonomicznych w Polsce. Nowa ustawa Karola Nawrockiego może jednak zatrzymać przywileje dla pojazdów elektrycznych, o ile zostanie uchwalona przed końcem 2025 roku. Elektromobilność Europa reaguje na chińskie oprogramowanie w autobusach. Polska zamawia 30 nowych pojazdów W Oslo wykryto, że elektryczne autobusy importowane z Chin mogą zostać zdalnie wyłączone przez producenta, co uruchomiło debatę o cyberbezpieczeństwie europejskiego transportu publicznego. W tym samym czasie Warszawa wprowadziła do użytku 18 takich pojazdów i zamówiła kolejne 30, zapewniając, że spełniają wszystkie normy i posiadają certyfikaty bezpieczeństwa. BMW i Hydrogen NEXT rozpoczęli testy drogowe pojazdów z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Niemiecki koncern planuje w przyszłym roku produkcję krótkiej serii na bazie swojego samochodu X5. Reklama Wodór i elektromobilność Wodór ma szansę stać się konkurentem dla elektromobilności. Gaz, który wykorzystuje się chętnie w komunikacji zbiorowej – autobusach i pociągach oraz ciężarówkach – może być wykorzystany także w transporcie osobowym. A co gdyby połączyć te rozwiązania? Pierwsze prototypy w pełni elektrycznych pojazdów, w których jako nośnik energii wykorzystuje się wodór przetwarzany na energię elektryczną w ogniwie paliwowym, testuje BMW. Testy zeroemisyjnego napędu Samochody wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe mają trafić do produkcji w 2022 r. Prototypy BMW i Hydrogen NEXT zostaną wykorzystane do testów zeroemisyjnego napędu, specyficznej dla modelu technologii podwozia i współdziałających z nimi systemów elektronicznych pojazdu w warunkach rzeczywistych. Zbiorniki wodoru w BMW i Hydrogen NEXT można napełnić w około cztery minuty. A to z kolei zapewnia zasięg kilkuset kilometrów. Do zwrotnych manewrów przyspieszania i wyprzedzania BMW wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze buforowym. Dynamikę jazdy, którą szczyci się koncern, uzyskano dzięki napędowi elektrycznemu o mocy systemowej 275 kW (374 KM). Skąd wiemy, że ten wodór jest ekologiczny? Wodorowa przyszłość? Celem koncernu jest zdobycie doświadczenia i wiedzy, bazującej na zrównoważonej i ekologicznej technologii. Wkrótce wodorowa technologia może uzupełnić inne systemy hybyrdowe i silniki spalinowe. – Szczególnie w przypadku klas większych pojazdów technologia wodorowych ogniw paliwowych stanowi interesującą odpowiedź na potrzeby zrównoważonych systemów napędowych — mówi Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju. Wodór i autonomiczne pociągi na polskiej kolei źródło: bmwgroup.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.