Elektromobilność Bolt powołał niezależny Komitet ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. W składzie Polak 09 listopada 2023 Elektromobilność Bolt powołał niezależny Komitet ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. W składzie Polak 09 listopada 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Bolt, największy operator mikromobilności w Europie, powołał niezależny Komitet ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. Jego celem jest pomoc w uzyskaniu eksperckiej analizy i rekomendacji na temat rozwiązań Bolt w zakresie bezpieczeństwa hulajnóg i rowerów elektrycznych. Komitet składa się z sześciu ekspertów branży mobilności, wśród których znalazł się Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes stowarzyszenia Mobilne Miasto. Reklama Wsparcie i rekomendacje. Oto cel Komitetu Powołany przez Bolt Komitet ma na celu wsparcie operatora analizą ekspercką i rekomendacjami na temat rozwiązań bezpieczeństwa wdrożonych przez firmę. Komitet spotkał się po raz pierwszy 26 września br., w głównej siedzibie Bolt w Tallinie. Podczas spotkania zespół niezależnych ekspertów ds. mobilności pozytywnie przyjął zaprezentowane przez Bolt plany. Spotkanie Komitetu w głównej siedzibie Bolt w Tallinie W skład Komitetu ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności wchodzi sześciu niezależnych ekspertów, a wśród nich jest przedstawiciel branży mobilności z Polski: Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes stowarzyszenia Mobilne Miasto. Elektryczne rowery podbijają drogi. Czy pomogą w transformacji transportu? – Wyraźnie widać zaangażowanie firmy Bolt w podnoszenie bezpieczeństwa osób korzystających z hulajnóg i rowerów elektrycznych, jak i innych użytkowników chodników i dróg. Doceniam rozwiązania technologiczne wdrożone przez firmę i jej proaktywne podejście do kwestii bezpieczeństwa. Cieszę się, że mogę być członkiem pierwszego w swoim rodzaju Komitetu ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. – komentuje Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes stowarzyszenia Mobilne Miasto. Komitetowi przewodniczy María Seguí-Gómez, była Dyrektor Generalna ds. Ruchu miejskiego w hiszpańskim Ministerstwie Spraw Wewnętrznych. Skład Komitetu ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności:– Kurt Bodewig, zastępca przewodniczącego Komitetu, prezes Deutsche Verkehrswacht i niemiecki były Minister Transportu, Budownictwa i Rozwoju miast;– Karin Hassner, planista transportu i ekspert ds. bezpieczeństwa drogowego w WSP, firmie konsultingowej;– Chantelle Smith, krajowa menadżerka ds. dostępności i mobilności w irlandzkiej Krajowej Radzie Niewidomych;– George Yannis, profesor inżynierii ruchu i bezpieczeństwa na Narodowym Uniwersytecie Technicznym w Atenach;– Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes stowarzyszenia Mobilne Miasto. Nowe przepisy UE w sprawie elektryków. Stacje ładowania w konkretnej odległości od siebie Pierwsze zalecenia Komitetu Podczas spotkania Komitet zalecił Bolt przegląd gromadzonych danych, w celu lepszej oceny wpływu mikromobilności na grupy szczególnie wrażliwe, takie jak osoby niedowidzące. Pozwoli to firmie lepiej zrozumieć potencjalne zagrożenia i opracować rozwiązania w celu ich wyeliminowania. Biorąc pod uwagę, że współdzielone hulajnogi i rowery elektryczne są wciąż stosunkowo nowymi rozwiązaniami, Komitet zalecił również przyjęcie metod dot. gromadzenia danych i ściślejsze dostosowanie definicji “wypadku” do innych środków transportu. Pomoże to operatorom i miastom lepiej zrozumieć, w jaki sposób mikromobilność może być wdrażana tak bezpiecznie, jak to tylko możliwe. – Bezpieczeństwo hulajnóg i rowerów elektrycznych jest naszym najwyższym priorytetem i bardzo poważnie podchodzimy do zaleceń naszych ekspertów z Komitetu ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. Stworzenie Komitetu to kolejny krok w realizacji naszego zobowiązania do podnoszenia bezpieczeństwa mikromobilności, opublikowanego w tym roku, w którym zobowiązaliśmy się do budowania nowych partnerstw i większego wykorzystania danych operacyjnych w celu zapewnienia bezpieczeństwa zarówno naszym klientom, jak i innym użytkownikom dróg – komentuje Dmitri Pivovarov, VP for Rentals at Bolt. Komitet ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności będzie dostarczać Bolt regularnych porad i zaleceń dotyczących tego, jak zintegrować hulajnogi i rowery elektryczne z istniejącymi sieciami transportowymi miast w możliwie najbezpieczniejszy sposób. Czytaj także: OC dla e-hulajnóg obowiązkowe jeszcze w tym roku? Unia wprowadza nowe przepisy źródło: informacja prasowa, fot. Bolt Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.