Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Bolt powołał niezależny Komitet ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. W składzie Polak 

Bolt powołał niezależny Komitet ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. W składzie Polak 

Bolt, największy operator mikromobilności w Europie, powołał niezależny Komitet ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. Jego celem jest pomoc w uzyskaniu eksperckiej analizy i rekomendacji na temat rozwiązań Bolt w zakresie bezpieczeństwa hulajnóg i rowerów elektrycznych. Komitet składa się z sześciu ekspertów branży mobilności, wśród których znalazł się Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes stowarzyszenia Mobilne Miasto.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Wsparcie i rekomendacje. Oto cel Komitetu

Powołany przez Bolt Komitet ma na celu wsparcie operatora analizą ekspercką i rekomendacjami na temat rozwiązań bezpieczeństwa wdrożonych przez firmę. Komitet spotkał się po raz pierwszy 26 września br., w głównej siedzibie Bolt w Tallinie. Podczas spotkania zespół niezależnych ekspertów ds. mobilności pozytywnie przyjął zaprezentowane przez Bolt plany. 

Safety Advisory Committee Sept 2023
Spotkanie Komitetu w głównej siedzibie Bolt w Tallinie

W skład Komitetu ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności wchodzi sześciu niezależnych ekspertów, a wśród nich jest przedstawiciel branży mobilności z Polski: Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes  stowarzyszenia Mobilne Miasto. 

– Wyraźnie widać zaangażowanie firmy Bolt w podnoszenie bezpieczeństwa osób  korzystających z hulajnóg i rowerów elektrycznych, jak i innych użytkowników chodników i dróg. Doceniam rozwiązania technologiczne wdrożone przez firmę i jej proaktywne podejście do kwestii bezpieczeństwa. Cieszę się, że mogę być członkiem pierwszego w swoim rodzaju Komitetu ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. – komentuje Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes stowarzyszenia Mobilne Miasto. 

Komitetowi przewodniczy María Seguí-Gómez, była Dyrektor Generalna ds. Ruchu miejskiego w hiszpańskim Ministerstwie Spraw Wewnętrznych. 

Skład Komitetu ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności:
– Kurt Bodewig, zastępca przewodniczącego Komitetu, prezes Deutsche Verkehrswacht i niemiecki były Minister Transportu, Budownictwa i Rozwoju miast;
– Karin Hassner, planista transportu i ekspert ds. bezpieczeństwa drogowego w WSP, firmie konsultingowej;
– Chantelle Smith, krajowa menadżerka ds. dostępności i mobilności w irlandzkiej Krajowej Radzie Niewidomych;
– George Yannis, profesor inżynierii ruchu i bezpieczeństwa na Narodowym Uniwersytecie Technicznym w Atenach;
– Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes stowarzyszenia Mobilne Miasto.

safety committee

Pierwsze zalecenia Komitetu 

Podczas spotkania Komitet zalecił Bolt przegląd gromadzonych danych, w celu lepszej oceny wpływu mikromobilności na grupy szczególnie wrażliwe, takie jak osoby niedowidzące. Pozwoli to firmie lepiej zrozumieć potencjalne zagrożenia i opracować rozwiązania w celu ich wyeliminowania. Biorąc pod uwagę, że współdzielone hulajnogi i rowery elektryczne są wciąż stosunkowo nowymi rozwiązaniami, Komitet zalecił również przyjęcie metod dot. gromadzenia danych i ściślejsze dostosowanie definicji “wypadku” do innych środków transportu. Pomoże to operatorom i miastom lepiej zrozumieć, w jaki sposób mikromobilność może być wdrażana tak bezpiecznie, jak to tylko możliwe.

– Bezpieczeństwo hulajnóg i rowerów elektrycznych jest naszym najwyższym priorytetem i bardzo poważnie podchodzimy do zaleceń naszych ekspertów z Komitetu ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności. Stworzenie Komitetu to kolejny krok w realizacji naszego zobowiązania do podnoszenia bezpieczeństwa mikromobilności, opublikowanego w tym roku, w którym zobowiązaliśmy się do budowania nowych partnerstw i większego wykorzystania danych operacyjnych w celu zapewnienia bezpieczeństwa zarówno naszym klientom, jak i innym użytkownikom dróg – komentuje Dmitri Pivovarov, VP for Rentals at Bolt.

Komitet ds. Bezpieczeństwa Mikromobilności będzie dostarczać Bolt regularnych porad i zaleceń dotyczących tego, jak zintegrować hulajnogi i rowery elektryczne z istniejącymi sieciami transportowymi miast w możliwie najbezpieczniejszy sposób.

źródło: informacja prasowa, fot. Bolt

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.