Elektromobilność Boom na rowery w Polsce. Nowe opcje miejskich rowerów i era elektryków 04 kwietnia 2022 Elektromobilność Boom na rowery w Polsce. Nowe opcje miejskich rowerów i era elektryków 04 kwietnia 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Rower szosowy, krosowy górski, miejski albo elektryczny. Ten ostatni cieszy się w kraju coraz większą popularnością, a w wielu polskich miastach pojawiły się nowe systemy rowerów miejskich, czyli tzw. bikesharing. Reklama Miejskie rowery w 9 polskich miastach Początkiem kwietnia w 9 polskich miastach ruszyły kolejne systemy wypożyczania rowerów miejskich zwane bikesharing (ang. współdzielenie rowerów). Wypożyczanie rowerów cieszy się sporą popularnością w polskich miastach i kosztuje stosunkowo niewiele, bo kilka złotych za godzinę jazdy. Jeżeli nie masz własnego roweru, spieszysz się lub jesteś gdzieś przejazdem, to rozwiązanie jest idealne. Bezemisyjną jazdą bez korka i walorami zdrowotnymi będą mogli cieszyć się mieszkańcy następujących miast: Białystok, Ciechanów, Kalisz,Katowice,Piotrków Trybunalski, Płock, Sosnowiec, Tychy,Żyrardów. Jak działa system wypożyczania takich rowerów? Proces opisuje Warszawski Rower Publiczny Veturilo. Wśród mieszkańców tych 9 miast jest ponad 215 tys. użytkowników współdzielonych rowerów. Od otwarcia tegorocznego, wiosennego sezonu rowery wypożyczono blisko 550 tys. razy – podaje spółka Nextbike Polska odpowiedzialna za start nowych systemów rowerów miejskich. W systemie Nextbike zaledwie w ciągu miesiąca zarejestrowało się 25 tys. nowych użytkowników. Największą popularnością współdzielone rowery cieszą się w Warszawie, w której w ostatnim miesiącu jednoślady wypożyczono ponad 260 tys. razy, co stanowi 80% wzrost względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Użytkownicy Wrocławskiego Roweru Miejskiego, Rowerowego Łódzkiego oraz Lubelskiego Roweru Miejskiego mają dostęp do rowerów Nextbike przez cały rok i chętnie korzystali z rowerowych przejazdów także zimą. […] Bikesharing znów odgrywa wiodącą rolę w obszarze micromobility i swoim misyjnym uzupełnianiu transportu miejskiego. […] Współdzielone rowery doceniają również włodarze miast, którzy rozpisują nowe przetargi, aby zapewnić mieszkańcom możliwość korzystania z tego niezwykle ekologicznego środka transportu, a nowe 25 tysięcy użytkowników w niecały miesiąc mówią same za siebie – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. Być może takie zainteresowanie mieszkańców rowerami współdzielonymi skłoni włodarzy innych miast, w których nie ma lub usunięto opcję wypożyczania rowerów. Czy po Polsce dobrze jeździ się rowerem? Elektryki zamiast bryki Na wzrost zainteresowania zeroemisyjną jazdą na rowerze nie narzekają producenci rowerów elektrycznych. Kross zapytał ankietowanych, czy zauważyli wzrost popularności roweru elektrycznego w Polsce. Aż 86% ankietowanych zauważyło wzrost ich popularności, a 84% przyznaje, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. Największą przewagą roweru elektrycznego jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy – stwierdziło 50% przepytanych osób. 42% doceniło szybkość w docieraniu do celu. Tyle samo osób zwróciło uwagę, że rower elektryczny jest bardziej ekonomiczny niż samochód. Elektromobilność to zielona alternatywa dla transportu drogowego, która zyskuje coraz więcej zwolenników w całej Europie. Jak szacują eksperci liczba rowerów elektrycznych w Europie w 2027 roku będzie większa niż rowerów tradycyjnych i przewidują, że w 2030 roku osiągnie 17 mln. Europejska e-rewolucja obserwowana dotychczas w Niemczech, Francji czy Włoszech, dotarła także do Polski. Połowa osób zapytanych przez Kross przyznała, że chętnie wypróbuje jazdę na elektryku, jak tylko nadarzy się okazja. Natomiast co trzeci z badanych zadeklarował, że jazdę e-rowerem ma już za sobą. Eksperci zaś w elektrycznych rowerach upatrują klucza do przyszłości miejskiego transportu. A rosnące ceny paliw być może jeszcze szybciej przekonają kolejnych użytkowników do przesiadki na dwa kółka, w tym na rowery elektryczne. Yamaha wprowadza do Europy serię e-skuterów i e-rowerów – Cieszy nas wzrost popularności e-bike’ów wśród Polaków. To nowoczesny i ekologiczny środek transportu, który zrewolucjonizuje transport miejski i do którego należy przyszłość – mówi Jacek Bugaj z zarządu Kross, odpowiedzialny za sprzedaż. Czy wiesz, że w tym azjatyckim kraju potrzeba prawa jazdy, żeby jeździć elektrycznym rowerem? Sprawdź, jaki to kraj. źródło: informacje prasowe fot. główna Unsplash/Nextbike Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.