Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Brytyjski rząd wesprze dekarbonizację kolei

Brytyjski rząd wesprze dekarbonizację kolei

Pięć innowacyjnych projektów w Wielkiej Brytanii otrzyma od władz rządowych 350 tys. funtów na dekarbonizację linii kolejowych. Pieniądze przeznaczone zostaną na zamianę starych i nieefektywnych, a także napędzanych silnikami wysokoprężnymi lokomotyw na nowoczesne, akumulatorowe i hybrydowe.

Reklama

Rządowy konkurs First of a Kind, prowadzony przez Innovate UK i będący częścią szerszego programu DFT Accelerating Innovation in Rail, został zainaugurowany w 2017 roku. W drugiej rundzie finansowania skupia się na dwóch zasadniczych obszarach: dekarbonizacji linii kolejowych i poprawie komfortu pasażerów na stacjach. 350 tys. funtów przeznaczone zostanie na realizację 5 projektów związanych z pierwszym z obszarów. – Chcemy, aby sieć kolejowa była czystsza, bardziej ekologiczna. Dzięki transformacji naszych pociągów stanie się to rzeczywistością – powiedział minister transportu kolejowego, Andrew Jones. – Cele, które wyznaczyliśmy na rok 2040, są ambitne, ale są w naszym zasięgu. Zachęcające jest obserwowanie ogromnych wysiłków, które już się toczą, aby to się stało. Finansowanie będzie miało zasadnicze znaczenie w pomaganiu tym fantastycznym projektom w dostosowaniu się do wymagań kolei i umożliwieniu ich wdrożenia, zapewniając czystszą i zdrowszą sieć dla pasażerów. Warte podkreślenia jest również wspólne zaangażowanie rządu i przemysłu w zapewnienie nowoczesnej linii kolejowej, która chroni nasze środowisko – dodał Jones.

Simon Edmonds, Dyrektor ds. Produkcji, Materiałów i Mobilności Innovate UK, dodał, że podróżowanie lub transport towarów pociągiem jest słusznie postrzegane jako bardziej zrównoważone, ale można zrobić więcej, aby kolej była czystsza i bardziej ekologiczna dzięki dekarbonizacji. Da się to osiągnąć, wdrażając bardziej energooszczędne systemy, stosując lżejszy tabor i przeglądając technologie z innych branż. Pionierskie projekty nagrodzone finansowaniem mogą zmniejszyć zarówno koszty, jak i udział węgla w przemyśle kolejowym, a także pomóc innowacyjnym przedsiębiorstwom odnieść sukces, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na rynkach eksportowych.

Raport grupy zadaniowej, autorstwa byłego szefa Angel Trains, Malcolma Browna, stwierdza, że ​​do 2040 r. można wycofać pociągi pasażerskie z silnikiem wysokoprężnym, a celem jest dalsza inwestycja w szereg alternatyw, w tym w lokomotywy hybrydowe, wodorowe i akumulatorowe.

Wśród priorytetowych linii, które potencjalnie mogłyby obsługiwać hybrydowe i akumulatorowe pociągi, będzie obszar górzystego pojezierza hrabstwie Kumbrii. Operator kolei północnych w Wielkiej Brytanii wkrótce przedstawi plan biznesowy realizacji tej inwestycji.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.