Wiadomości OZE Brytyjski rząd wesprze dekarbonizację kolei 04 lutego 2019 Wiadomości OZE Brytyjski rząd wesprze dekarbonizację kolei 04 lutego 2019 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Pięć innowacyjnych projektów w Wielkiej Brytanii otrzyma od władz rządowych 350 tys. funtów na dekarbonizację linii kolejowych. Pieniądze przeznaczone zostaną na zamianę starych i nieefektywnych, a także napędzanych silnikami wysokoprężnymi lokomotyw na nowoczesne, akumulatorowe i hybrydowe. Reklama Rządowy konkurs First of a Kind, prowadzony przez Innovate UK i będący częścią szerszego programu DFT Accelerating Innovation in Rail, został zainaugurowany w 2017 roku. W drugiej rundzie finansowania skupia się na dwóch zasadniczych obszarach: dekarbonizacji linii kolejowych i poprawie komfortu pasażerów na stacjach. 350 tys. funtów przeznaczone zostanie na realizację 5 projektów związanych z pierwszym z obszarów. – Chcemy, aby sieć kolejowa była czystsza, bardziej ekologiczna. Dzięki transformacji naszych pociągów stanie się to rzeczywistością – powiedział minister transportu kolejowego, Andrew Jones. – Cele, które wyznaczyliśmy na rok 2040, są ambitne, ale są w naszym zasięgu. Zachęcające jest obserwowanie ogromnych wysiłków, które już się toczą, aby to się stało. Finansowanie będzie miało zasadnicze znaczenie w pomaganiu tym fantastycznym projektom w dostosowaniu się do wymagań kolei i umożliwieniu ich wdrożenia, zapewniając czystszą i zdrowszą sieć dla pasażerów. Warte podkreślenia jest również wspólne zaangażowanie rządu i przemysłu w zapewnienie nowoczesnej linii kolejowej, która chroni nasze środowisko – dodał Jones. Simon Edmonds, Dyrektor ds. Produkcji, Materiałów i Mobilności Innovate UK, dodał, że podróżowanie lub transport towarów pociągiem jest słusznie postrzegane jako bardziej zrównoważone, ale można zrobić więcej, aby kolej była czystsza i bardziej ekologiczna dzięki dekarbonizacji. Da się to osiągnąć, wdrażając bardziej energooszczędne systemy, stosując lżejszy tabor i przeglądając technologie z innych branż. Pionierskie projekty nagrodzone finansowaniem mogą zmniejszyć zarówno koszty, jak i udział węgla w przemyśle kolejowym, a także pomóc innowacyjnym przedsiębiorstwom odnieść sukces, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na rynkach eksportowych. Raport grupy zadaniowej, autorstwa byłego szefa Angel Trains, Malcolma Browna, stwierdza, że do 2040 r. można wycofać pociągi pasażerskie z silnikiem wysokoprężnym, a celem jest dalsza inwestycja w szereg alternatyw, w tym w lokomotywy hybrydowe, wodorowe i akumulatorowe. Wśród priorytetowych linii, które potencjalnie mogłyby obsługiwać hybrydowe i akumulatorowe pociągi, będzie obszar górzystego pojezierza hrabstwie Kumbrii. Operator kolei północnych w Wielkiej Brytanii wkrótce przedstawi plan biznesowy realizacji tej inwestycji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.