Wiadomości OZE BYD sprzedaje więcej elektryków niż spalinowych 01 kwietnia 2019 Wiadomości OZE BYD sprzedaje więcej elektryków niż spalinowych 01 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Największy producent samochodów elektrycznych w Chinach – BYD, osiągnie w tym roku większą sprzedaż samochodów elektrycznych niż tych z silnikami spalinowymi. Choć firma wprowadziła już ponad dekadę temu na rynek pierwszą masowo produkowaną hybrydę, to w ubiegłym roku wciąż sprzedawała więcej aut napędzanych paliwami kopalnymi. Reklama BYD sprzedał w 2018 roku blisko 250 tys. aut elektrycznych, podwajając tym samym ich sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim. Mimo to aut elektrycznych BYD sprzedało się o 25 tys. mniej niż spalinowych. W tym roku sprzedaż elektryków zdecydowanie osiągnie jednak trend wyprzedzający. Miesięczna sprzedaż aut z napędem alternatywnym w styczniu i lutym przekroczyła sprzedaż samochodów z paliwami kopalnymi. BYD nie osiągnąłby jednak takich wyników bez hojnych subsydiów ze strony chińskiego rządu, który dziesięć lat temu zaczął udzielać zachęt finansowych, aby pomóc temu przemysłowi prosperować. Sam BYD otrzymał ponad 1 mld dolarów subsydiów od rządu centralnego na sprzedaż elektryków w samym tylko 2016 roku. To kwota większa, niż zysk netto firmy za ten rok, który sięgnął równowartości 750 mln dolarów. Chiny zaczęły jednak ograniczać subsydia od 2017 r. Całkowicie odejdą od nich w 2020 roku. W wyniku tych zmian zysk netto w 2018 r. spadł do 413 mln dolarów, co oznacza spadek o ponad 31% w porównaniu z rokiem poprzednim. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.