Wiadomości OZE BYD sprzedaje więcej elektryków niż spalinowych 01 kwietnia 2019 Wiadomości OZE BYD sprzedaje więcej elektryków niż spalinowych 01 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Największy producent samochodów elektrycznych w Chinach – BYD, osiągnie w tym roku większą sprzedaż samochodów elektrycznych niż tych z silnikami spalinowymi. Choć firma wprowadziła już ponad dekadę temu na rynek pierwszą masowo produkowaną hybrydę, to w ubiegłym roku wciąż sprzedawała więcej aut napędzanych paliwami kopalnymi. Reklama BYD sprzedał w 2018 roku blisko 250 tys. aut elektrycznych, podwajając tym samym ich sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim. Mimo to aut elektrycznych BYD sprzedało się o 25 tys. mniej niż spalinowych. W tym roku sprzedaż elektryków zdecydowanie osiągnie jednak trend wyprzedzający. Miesięczna sprzedaż aut z napędem alternatywnym w styczniu i lutym przekroczyła sprzedaż samochodów z paliwami kopalnymi. BYD nie osiągnąłby jednak takich wyników bez hojnych subsydiów ze strony chińskiego rządu, który dziesięć lat temu zaczął udzielać zachęt finansowych, aby pomóc temu przemysłowi prosperować. Sam BYD otrzymał ponad 1 mld dolarów subsydiów od rządu centralnego na sprzedaż elektryków w samym tylko 2016 roku. To kwota większa, niż zysk netto firmy za ten rok, który sięgnął równowartości 750 mln dolarów. Chiny zaczęły jednak ograniczać subsydia od 2017 r. Całkowicie odejdą od nich w 2020 roku. W wyniku tych zmian zysk netto w 2018 r. spadł do 413 mln dolarów, co oznacza spadek o ponad 31% w porównaniu z rokiem poprzednim. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.