Wiadomości OZE BYD sprzedaje więcej elektryków niż spalinowych 01 kwietnia 2019 Wiadomości OZE BYD sprzedaje więcej elektryków niż spalinowych 01 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Rusza nowy nabór z KPO 4,78 mld zł na rozwój elektromobilności i magazynowania zeroemisyjnej energii Już 26 maja rusza nabór wniosków w programie wspierającym rozwój czystych technologii w przemyśle. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki… Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Największy producent samochodów elektrycznych w Chinach – BYD, osiągnie w tym roku większą sprzedaż samochodów elektrycznych niż tych z silnikami spalinowymi. Choć firma wprowadziła już ponad dekadę temu na rynek pierwszą masowo produkowaną hybrydę, to w ubiegłym roku wciąż sprzedawała więcej aut napędzanych paliwami kopalnymi. Reklama BYD sprzedał w 2018 roku blisko 250 tys. aut elektrycznych, podwajając tym samym ich sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim. Mimo to aut elektrycznych BYD sprzedało się o 25 tys. mniej niż spalinowych. W tym roku sprzedaż elektryków zdecydowanie osiągnie jednak trend wyprzedzający. Miesięczna sprzedaż aut z napędem alternatywnym w styczniu i lutym przekroczyła sprzedaż samochodów z paliwami kopalnymi. BYD nie osiągnąłby jednak takich wyników bez hojnych subsydiów ze strony chińskiego rządu, który dziesięć lat temu zaczął udzielać zachęt finansowych, aby pomóc temu przemysłowi prosperować. Sam BYD otrzymał ponad 1 mld dolarów subsydiów od rządu centralnego na sprzedaż elektryków w samym tylko 2016 roku. To kwota większa, niż zysk netto firmy za ten rok, który sięgnął równowartości 750 mln dolarów. Chiny zaczęły jednak ograniczać subsydia od 2017 r. Całkowicie odejdą od nich w 2020 roku. W wyniku tych zmian zysk netto w 2018 r. spadł do 413 mln dolarów, co oznacza spadek o ponad 31% w porównaniu z rokiem poprzednim. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.