Wiadomości OZE Chińczycy przetestowali pierwszy na świecie statek elektryczny 20 listopada 2017 Wiadomości OZE Chińczycy przetestowali pierwszy na świecie statek elektryczny 20 listopada 2017 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Jak informuje dziennik „People’s Daily”, w pełni elektryczny statek został przetestowany w Chinach, a jego wodowanie zrealizowano 12 listopada br. w mieście Kanton w południowych Chinach. „China Daily” wskazuje, że to przełomowy moment dla transportu wodnego. Według informacji stoczni Guangzhou Shipyard International Company statek może przepłynąć około 80 kilometrów po pojedynczym naładowaniu baterii, co odpowiada około 2-godzinnemu dryfowaniu na wodzie. Okręt ma długość 70,5 metra, szerokość 13,9 metra oraz głębokość 4,5 metra. Całkowita pojemność baterii wynosi 2400 kWh, co odpowiada czterdziestu pojazdom marki BYD E6 Firerunne. Maksymalna prędkość statku do 12,8 km/h. Reklama Jak podkreślają chińskie media, okręt nie zużywa węglowodorów oraz nie wytwarza odpadów, które trafiałyby do wód mórz i oceanów. Będzie stosowany do przewozu węgla oraz będzie się poruszał pod wodach Pearl River i innych zbiornikach wodnych. „Ponieważ statek jest w pełni elektryczny, nie stanowi zagrożenia dla środowiska. Wkrótce ta technologia będzie używana także w produkcji okrętów pasażerskich lub przemysłowych” – powiedział Huang Jialin, prezes i dyrektor generalny Hangzhou Model Ship Design & Research Co., który zaprojektował opisywany statek elektryczny. „Tego rodzaju okręt ma na uwadze harmonię między ludźmi a naturą i może chronić jakość wody oraz życie morskie. To rozwiązanie powinno być kopiowane przez inne statki pływające po lokalnych rzekach” – powiedział Wang Yongchen, ekolog z Pekinu, na którego wypowiedź powołuje się NDTV. Źródła: China Daily, People Daily, Belta News, NDTV foto chinanews.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.