Wiadomości OZE Chiński bolid elektryczny rewelacją genewskich targów Geneva Motor Show 09 maja 2017 Wiadomości OZE Chiński bolid elektryczny rewelacją genewskich targów Geneva Motor Show 09 maja 2017 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Do tej pory to właśnie Japonia kojarzyła się nam z wszelkimi nowościami w tym segmencie aut. Tym razem jednak stało się inaczej za sprawą Techrules Ren — super bolidu o napędzie elektrycznym, jaki przyjechał do Szwajcarii z Chin. Reklama Skupmy się jednak na samym bolidzie, bo inaczej chyba nie można nazwać zaprezentowanego dzieła. Ten super samochód występuje w trzech konfiguracjach. Każda z nich może pochwalić się potężnymi osiągami. Elektryczny bolid z Chin ma 1305 koni mechanicznych i 2340 Nm momentu obrotowego przy użyciu aż sześciu silników elektrycznych. Dwa z nich są umieszczone w przodzie samochodu, cztery kolejne przy tylnej osi. Dzięki zastosowaniu tego manewru konstruktorzy wyciągnęli z samochodu wynik, jaki może budzić zdumienie. Osiągnięcie magicznej setki zajmuje w tym wypadku tylko 2,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 320 km/h. Jeżeli przeraża nas potężna moc silników, możemy zadowolić się opcja odrobinę słabszą, bo tylko czterosilnikową o mocy 870 KM oraz 1560 Nm momentu obrotowego. Dla jeszcze mniej wymagających została skonstruowana wersja 435 konna. Wszystkie wersje zostały wyposażone w trzy akumulatory o pojemności 14, 25 i 32 kWh. Ładowanie akumulatorów do pojemności 80% zajmuje kwadrans, o ile nie korzystamy z domowego źródła energii. Żywotność akumulatorów producent przewidział na 100 tys. cykli. Poza wspomnianymi silnikami elektrycznymi, super bolid wyposażony jest w turbinę diesla TREV, która umożliwia w najlepszej konfiguracji przejechać na 80 litrach paliwa 2000 km przy 200 km zasięgu nieemisyjnego. Rozpoczęcie produkcji przewidziane jest na rok 2018, w którym ma zostać zmontowanych około 100 egzemplarzy Techrules Ren. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.