Elektromobilność Chińskie miasto będzie obsługiwane wyłącznie przez autobusy elektryczne 08 grudnia 2017 Elektromobilność Chińskie miasto będzie obsługiwane wyłącznie przez autobusy elektryczne 08 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Chiny coraz mocniej postrzegane są jako jedno z tych państw, które uczyniło gigantyczny skok technologiczny, dzięki czemu obecnie wyznacza trendy. Taka tendencja jest obecna przede wszystkim w sferze technologicznej, zdominowanej przez Państwo Środka. Azjatycki potentat nie spoczywa jednak na laurach i wprowadza na swoim obszarze kolejną innowację, z której zapewne już niedługo przykład wezmą kolejne kraje. W Shenzhen, jednym z chińskich miast, flota autobusów miejskich do końca 2017 roku zostanie wymieniona w całości na pojazdy elektryczne. Być może ta wiadomość nie byłaby niczym szczególnym gdyby dotyczyła małego miasteczka, mowa jednak o metropolii liczącej 12 milionów mieszkańców i posiadającej flotę składającą się z 14 tysięcy autobusów. Aby uświadomić skalę tego przedsięwzięcia należy dodać, że po samej Warszawie porusza się około 1700 autobusów miejskich, z czego jedynie 20 jest elektrycznych. Reklama Miejsce elektryfikacji floty miejskiej bynajmniej nie jest przypadkowe: w Shenzhen ma swoją siedzibę BYD Company, firma odpowiadająca za dostarczenie niemal 80% wszystkich elektrycznych autobusów do tego właśnie miasta. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Shenzhen znajduje się w jednym z najbardziej uprzemysłowionych regionów Chin, zatem wszelkie oszczędności związane z emisją szkodliwych gazów są tam postrzegane jako bardzo ważne i potrzebne. Należy także mieć świadomość, że w przypadku tego miasta elektryfikacja floty autobusowej bynajmniej nie przebiegała błyskawicznie. Jej początki przypadają na rok 2011, kiedy na ulicach Shenzhen zadebiutowały pierwsze elektrobusy. Z każdym kolejnym rokiem przybywało pojazdów tego typu; dość powiedzieć, że odbywało się to z taką szybkością, iż obecnie do wymiany kwalifikuje się zaledwie kilkaset ostatnich pojazdów z napędem diesla. Wiele wskazuje na to, że Shenzhen już niedługo stanie się jednym z pierwszych miast na świecie korzystających wyłącznie z zielonej, elektrycznej floty autobusowej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.