Elektromobilność Chińskie miasto będzie obsługiwane wyłącznie przez autobusy elektryczne 08 grudnia 2017 Elektromobilność Chińskie miasto będzie obsługiwane wyłącznie przez autobusy elektryczne 08 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Chiny coraz mocniej postrzegane są jako jedno z tych państw, które uczyniło gigantyczny skok technologiczny, dzięki czemu obecnie wyznacza trendy. Taka tendencja jest obecna przede wszystkim w sferze technologicznej, zdominowanej przez Państwo Środka. Azjatycki potentat nie spoczywa jednak na laurach i wprowadza na swoim obszarze kolejną innowację, z której zapewne już niedługo przykład wezmą kolejne kraje. W Shenzhen, jednym z chińskich miast, flota autobusów miejskich do końca 2017 roku zostanie wymieniona w całości na pojazdy elektryczne. Być może ta wiadomość nie byłaby niczym szczególnym gdyby dotyczyła małego miasteczka, mowa jednak o metropolii liczącej 12 milionów mieszkańców i posiadającej flotę składającą się z 14 tysięcy autobusów. Aby uświadomić skalę tego przedsięwzięcia należy dodać, że po samej Warszawie porusza się około 1700 autobusów miejskich, z czego jedynie 20 jest elektrycznych. Reklama Miejsce elektryfikacji floty miejskiej bynajmniej nie jest przypadkowe: w Shenzhen ma swoją siedzibę BYD Company, firma odpowiadająca za dostarczenie niemal 80% wszystkich elektrycznych autobusów do tego właśnie miasta. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Shenzhen znajduje się w jednym z najbardziej uprzemysłowionych regionów Chin, zatem wszelkie oszczędności związane z emisją szkodliwych gazów są tam postrzegane jako bardzo ważne i potrzebne. Należy także mieć świadomość, że w przypadku tego miasta elektryfikacja floty autobusowej bynajmniej nie przebiegała błyskawicznie. Jej początki przypadają na rok 2011, kiedy na ulicach Shenzhen zadebiutowały pierwsze elektrobusy. Z każdym kolejnym rokiem przybywało pojazdów tego typu; dość powiedzieć, że odbywało się to z taką szybkością, iż obecnie do wymiany kwalifikuje się zaledwie kilkaset ostatnich pojazdów z napędem diesla. Wiele wskazuje na to, że Shenzhen już niedługo stanie się jednym z pierwszych miast na świecie korzystających wyłącznie z zielonej, elektrycznej floty autobusowej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.